سردار وحیدی: تلاش برای مذاکره منطقه‌ای و موشکی مذبوحانه است

وزیر اسبق دفاع درباره تلاش‌های مقامات آمریکایی برای مذاکره درباره مسائل منطقه و موشکی گفت: تلاش‌های مذبوحانه‌ای است که به جایی نمی رسد چرا که دیگران حق ندارند در مسائل منطقه دخالت کنند و به ایران بگویند که چکار کند.

به گزارش ایسکانیوز، سردار احمد وحیدی وزیر اسبق دفاع در حاشیه مراسم ترحیم پدر فریدون عباسی که پیش از ظهر امروز در مسجد الرضا برگزار شد، با اشاره به اقدامات جریانات تروریستی در منطقه اظهار کرد: قدرت‌های غربی با حمایت و پشتیبانی از داعش تلاش می‌کردند داعش در عراق و سوریه شکست نخورد و بعد از اینکه شکست خورد یکی از جاهایی که عناصر داعش را منتقل می‌کنند افغانستان و آسیای میانه است.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: باید متوجه و مراقب توسعه و ترویج جریانات تروریستی در منطقه بود.

وی با اشاره به حضور نظامی ترکیه در عفرین سوریه گفت: همواره اعلام کردیم از تمامیت ارضی سوریه دفاع می‌کنیم و هیچ حرکتی در آنجا که بدون رضایت و دعوت دولت سوریه باشد را به رسمیت نمی‌شناسیم.

سردار وحیدی اظهار کرد: علل بروز چنین مسائلی امریکاست و با حضور غیر مشروعش در شمال سوریه تلاش می‌کند جریانی را علیه حاکمیت سوریه ایجاد کند که ترک‌ها از این موضوع ناراضی هستند ولی به هر حال نقض حاکمیت سوریه را از جانب هیچ جایی قبول نمی‌کنیم.

وی درباره تلاش‌های مقامات آمریکایی برای مذاکره در باره مسائل منطقه و موشکی گفت: تلاش‌های مذبوحانه ای است که به جایی نمی رسد چرا که دیگران حق ندارند در مسائل منطقه دخالت کنند و به ایران بگویند چکار کن و یا چکار نکن.

وی ادامه داد: باید ممنون ایران باشند که با حضور به موقع در سوریه و عراق و کمک به آنها جریان تروریسم را متوقف و سرکوب کرد.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی خاطرنشان کرد: آنها به جای تشکر از ایران مدعی و قیم منطقه شده‌اند و به هیچ وجه مورد قبول ما نیست.

منبع: فارس

302

کد خبر: 900962

وب گردی

وب گردی