استخراج 9 ویژگی پایه برای مربیان پیش‌دبستانی/ درجه‌بندی مربیان پیش‌دبستانی منتفی است

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 9 ویژگی پایه مربیان پیش‌دبستانی استخراج شده و در قالب طرحی تهیه شده است، گفت: بعد از دریافت بازخوردها از سوی همکاران و متخصصان، این طرح در شورای معاونان ارائه خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ،در رابطه با طراحی چارچوب تربیت مربی پیش‌دبستانی اظهار داشت: برای تهیه چارچوب، سال‌ها زمان صرف شده است و نهایتاً برای تهیه نسخه جدید با توجه به تقسیم کاری که انجام شده است، دانشگاه فرهنگیان متولی تربیت نیروی انسانی پیش دبستانی شد؛ علاوه بر آن، روی محورهای اصلی این طرح اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی افزود: برای تهیه چارچوب تربیت و ایجاد هویت حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی، الزامات اسناد بالادستی همچون سند تحول بنیادین در خصوص ویژگی‌های مربیان، مطالعات تطبیقی و کارهای تخصصی مورد توجه قرار گرفته است.

حکیم‌زاده اضافه کرد: در مطالعات تطبیقی که صورت گرفت، امور پایه که بر روی رشد کودک مؤثر است اما تحت تأثیر فرهنگ آن کشور قرار ندارد را تعیین کردیم و آنها را در طرح به صورت بومی شده گنجاندیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با توجه به ویژگی نظام آموزشی تلاش کردیم توجه به مسائل بومی را در تدوین سند تربیت حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی پررنگ کنیم، گفت: شایستگی مربیان با توجه به اهداف دوره، مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه 9 ویژگی پایه مربیان پیش‌دبستانی استخراج شده و در قالب طرحی تهیه شده است، خاطر نشان کرد: بعد از دریافت بازخوردها از سوی همکاران و متخصصان، این طرح در شورای معاونان ارائه خواهد شد تا با توجه به تکلیف اسناد بالادستی، ویژگی‌ها در مراجع ذی‌ربط به رسمیت شناخته شوند.

حکیم‌زاده درجه‌بندی مربیان پیش دبستانی را منتفی دانست و گفت: دوره‌های عمومی و تخصصی برای مربیان برگزار خواهد شد و براساس آن افرادی که گواهی‌نامه‌های هر یک از دوره‌ها را دریافت کنند، به عنوان دارنده گواهی‌نامه‌ دوره تخصصی و عمومی تقسیم می‌شوند و دیگر کارت طلایی و طبقه‌بندی به آن شکل وجود نخوهد داشت.

706

کد خبر: 900964

وب گردی

وب گردی