تخصیص  800 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌ برای نوسازی شناورهای فرسوده‌

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی افزود: طی هماهنگی این معاونت، رقم 800 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به کسانی که در حوزه حمل و نقل دریایی فعال هستند، داده می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ منصور آرامی، به برنامه‌ریزی و اجرای کاهش هزینه‌ و ارتقاء توانمندی‌ با استقرار نظام بهره‌وری‌ اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در بخش بهره‌وری، شورای نظام بهره‌وری طبق دستورالعمل سازمان مدیریت در سازمان بنادر و دریانوردی دنبال شده است.

او اضافه کرد: در این باره طراحی‌ها انجام و مشاور اخذ شده است، تلاش می‌کنیم، با استقرار نظام بهره‌وری، توانمندی‌ها ارتقاء و هزینه‌ها کاهش یابد.

آرامی‌ توجه به اهداف سازمان بنادر و دریانوردی را از اولویت‌ها عنوان کرد و گفت: در سال 96 تلاش کرده‌ایم، کارکرد سازمان برای اهداف کلان و عملیاتی، برنامه‌ها و پروژه‌ها ارتقاء یابد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی افزود: ضروری است سازمان بنادر به سمت پاسخ‌گویی سوق یابد و اشکالات و موانع تحقق این هدف رفع شود؛ امسال در این‌باره برنامه‌ریزی کرده‌ایم، همچنین دفتر برنامه‌ریزی کارکردهای سازمان بنادر در قالب‌های برنامه‌ای مشخص و برای پاسخگویی به این هدف خواهد بود.

* شفاف‌سازی مالی و همکاری‌‌ مطلوب با دیوان محاسبات‌

آرامی اظهار داشت: در حوزه مالی، سیستم کنترل داخلی طراحی‌ و همچنین پرداخت حقوق و مزایای پرسنل از تهران متمرکز شده است که این در شفاف‌سازی و کنترل داخلی مؤثر است و امیدواریم در پایان سال پاسخ‌گویی مناسبی به دستگاه‌های نظارتی داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی افزود: امسال در بحث شفاف‌سازی خوب عمل کرده‌ایم و در شناسایی درآمدهای سازمان که مغفول مانده بود، فعالیت‌های به سزایی انجام شد، همچنین همکاری‌ تنگاتنگی با دیوان محاسبات کشور داریم.

*‌ 800 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌ برای نوسازی شناورهای فرسوده‌

او با اشاره به حمایت سازمان بنادر از نوسازی ناوگان دریایی و خارج‌سازی شناورهای فرسوده بیان کرد: در قالب اعتبارات کمیته وجوه اداره شده، مبلغی در بانک‌ها از محل منابع داخلی سازمان سپرده‌گذاری شده است، تا بتوان به متقاضیان‌ تسهیلات ارزان قیمت ارائه داد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی افزود: طی هماهنگی این معاونت، رقم 800 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به کسانی که در حوزه حمل و نقل دریایی فعال هستند، داده می‌شود که این با اهداف توسعه لجستیک، گردشگری دریایی و مسافرت دریایی است.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: ناوگان فرسوده و شناورهای چوبی در قالب این طرح ساماندهی و بازسازی می‌شوند.

منبع: فارس

402

کد خبر: 900969

وب گردی

وب گردی