شروع دوره‌های آموزشی «شمیم معرفت» به صورت همزمان در واحدهای دانشگاه‌ آزاداسلامی

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: دوره‌های آموزشی «شمیم معرفت» به طور همزمان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی 20 استان کشور آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز،رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دوره‌های آموزشی «شمیم معرفت» به طور همزمان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی 20 استان کشور آغاز شد.

وی ادامه داد: در این طرح رویکرد کلی دانشگاه آزاد توانمندسازی مسئولان کانون‌های فرهنگی با نگاه به مسائل فرهنگی، هنری و تشکیلاتی بود. در طرح «شمیم معرفت» اما مخاطبان متفاوت هستند و افرادی که در «شمیم بصیرت» شرکت کردند در این طرح حضور ندارند.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد افزود: تفاوت دیگر دو طرح مزبور این است که در طرح «شمیم معرفت» معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مباحث معرفتی در حوزه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، کرسی‌‌های نظریه‌پردازی، نشست‌های علمی، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی در حوزه معارف دینی و انقلابی را برای دانشجویان در نظر گرفته است.

نصیری افزود: دوره‌های آموزشی تحت عنوان «شمیم معرفت» در 20 استان کشور به صورت همزمان آغاز شده و در برخی استان‌ها حدود دویست دانشجو ثبت‌نام کردند اما در مجموع بیش از دو هزار نفر از دانشجویان در این دوره‌ها شرکت می‌کنند. این افراد جزو فعالان فرهنگی، کانون‌های دانشجویی، نشریه های دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی واحدها هستند.

وی ادامه داد: دوره «شمیم معرفت» به مدت چهار روز برگزار می‌شود و سعی شده است سرفصل‌هایی شامل معرفت و بینش انقلابی، طرح کلی مبانی اندیشه اسلامی، نظام فکری انقلاب اسلامی، منظومه فکری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و غرب شناسی، در 20 استان محل برگزاری دوره‌ها، تدریس شود.

نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه هفت استاد به صورت همزمان در برنامه‌ها حضور دارند، گفت: برخی استادان در خود استان‌ها از چهره‌های شاخص استفاده شده است و از سوی دبیرخانه طرح «شمیم معرفت» اعزام می‌شوند.

204

کد خبر: 900985

وب گردی

وب گردی