ضرورت تأکید دانشگاه صدا و سیما بر روی علوم انسانی

رئیس حوزه های علمیه کشور به اهمیت علوم انسانی اشاره کرد و گفت: دانشگاه صداوسیما باید بر روی این علوم تاکید کند و با کمک حوزه به استخراج علوم انسانی - اسلامی بپردازد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما، آیه الله اعرافی رئیس حوزه های علمیه و رئیس دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه در دیدار رئیس، معاونان، روسای دانشکده‌ها و مدیران گروه های علمی و مدیران ستادی دانشگاه صدا و سیما، ضمن تشکر از خدمات این دانشگاه به رسانه ملی در پیام رسانی گفتمان انقلاب اسلامی گفت: پیام رسانی در دنیای امروز بسیار حساس است و نیاز به مهندسی دقیق دارد.
.
وی دست آوردهای نظام آموزش عالی در حوزه های علمی و زیر ساختی کشور را برشمرد و افزود:: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی توفیقات بسیار خوبی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه بدست آمده است اما باید برای بر طرف کردن نقاط ضعف دقت عمل را بیشتر کرد و راهکار ارائه نمود.

آیه الله اعرافی، گره نخوردن دانش با صنعت کشور و ضعف کیفی برخی پایان نامه ها را نمونه ای از ضعف های موجود دانست.

آیه الله اعرافی علوم انسانی را مهم خواند و افزود: دانشگاه صداوسیما باید بر روی این علوم تاکید کند و با کمک حوزه به استخراج علوم انسانی - اسلامی پرداخته و آن را در جامعه ملموس و قابل استفاده کند.

رئیس حوزه های علمیه کشور گفت: برای پیشرفت در جهان کنونی باید رشد علمی را هم چنان بالا نگهداشت و به سرعت و با قدرت پیش رفت و در این راه باید به مبانی اندیشه فلسفی، فقهی و اخلاقی اسلام نگاه ویژه ایی داشت.

آیه الله اعرافی دانشگاه صدا وسیما را دارای دست آوردهای بسیار ارزشمندی دانست و گفت: در حوزه مطالعات فلسفه رسانه و فقه رسانه در جهان معاصر به تربیت نظریه پرداز و مجتهد، نیاز داریم و دانشکده دین و رسانه قم، وابسته به دانشگاه صداوسیما باید بیش از پیش در این زمینه به کمک حوزه علمیه بیاید و قاطعانه پیش برود.

رئیس حوزه های دانشگاه صداوسیما را دانشگاهی راهبردی و اثرگزار در نظام اسلامی معرفی کرد و افزود:: در حوزه مطالعات راهبردی نیز دانشگاه صداوسیما با حوزه علمیه می تواند همکاری ویژه ایی داشته باشد.

عضو هیات امناء دانشگاه صدا و سیما، افزود: دانشگاه جامعه المصطفی امروز، وظیفه خطیر انتشار علوم دینی را در جهان معاصر بر عهده دارد و ما تنها دانشگاهی هستیم که در آن به دانشجویان پیرو هر یک از مذاهب اسلامی، بر اساس منابع همان مذهب آموزش می دهیم و این مهم، موجب شده است که در ایران اسلامی، بهترین تعامل و تقریب بین مذاهب وجود داشته باشد که در جهان اسلام بی نظیر است.

در این دیدار رئیس دانشگاه صدا و سیما گفت: غایت اصلی دانشگاه صدا و سیما، تربیت نیروی انسانی خلاق و توانمندی است که حقایق قرآنی، معارف اهل بیت (ع) و پیام انقلاب اسلامی را به مخاطبان داخلی و بین المللی برسانند و در این زمینه خواهان گسترش همکاری با جامعه المصطفی هستیم.

دکتر شهاب اسفندیاری افزود: به شخصه شاهد بوده‌ام که دانش آموختگان جامعه المصطفی برکات فراوانی در نشر پیام های دینی و اسلامی در اقصی نقاط عالم داشته‌اند.

دکتر اسفندیاری در ادامه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های دانشگاه صدا و سیما ارائه کرد و گفت:: دانشگاه صدا و سیما با برنامه ریزی های صورت گرفته، حرکت جدیدی را در حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی برای برطرف کردن نیازهای ضروری انقلاب اسلامی در عرصه رسانه آغاز کرده است.

رئیس دانشگاه صدا و سیما با بیان این که به همت و همیاری مدیران و استادان به دنبال ارتقاء کیفی آموزش و گسترش فعالیت های پژوهشی هستیم، خاطرنشان کرد: دانشگاه صدا و سیما به عنوان مرکز اصلی تربیت نیروهای انسانی کشور در حوزه علوم، فنون و هنرهای رسانه ای در پاسخ به نیازهای سازمان صدا و سیما و نظام اسلامی، کارشناسان و هنرمندان توانمندی برای جبهه فرهنگی انقلاب تربیت کرده است.

دکتر شهاب اسفندیاری در پایان طراحی دوره های تکمیلی معرفتی و مهارتی را یکی از رویکردهای دانشگاه صدا و سیما برشمرد و افزود: در حوزه اسلامی رسانه و در دانشکده‌ها با برگزاری کارگاه‌های دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی و با بهره‌گیری از استادان نخبه و چهره‌های نامدار اقدامات جدیدی در دستور کار ما قرار گرفته است.

204

کد خبر: 901005

وب گردی

وب گردی