هشدار شدید آلمان درباره تحولات عفرین

وزیر خارجه آلمان با انتشار بیانیه‌ای درباره تحولات شمال سوریه گفت که تلاش می‌کند تا به همراه فرانسه از تشدید بحران در این منطقه جلوگیری شود.

به گزارش ایسکانیوز، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورش همچنان درباره تحولات در شمال سوریه (عفرین) نگرانی دارد.

در این بیانیه آمده است: «دولت آلمان به شدت از بحران نظامی در شمال سوریه نگران است به همین دلیل ما با فرانسه همکاری می‌کنیم تا از بحران بیشتر جلوگیری کنیم و مطمئن شویم که کمک‌های بشردوستانه به این منطقه امکان پذیر است و از مردم غیرنظامی هم حمایت می‌شود. این موضوع اولویت اصلی است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما به همراه فرانسه در این زمینه تلاش می‌کنیم و منافع امنیتی ترکیه را هم در نظر داریم.با این حال این امکان وجود دارد که مذاکرات سیاسی بتواند صلح و ثبات را در سوریه محقق کند و نباید به وسیله درگیری‌های نظامی بیشتر به خطر بیافتد. من این مورد را چندین بار به دولت ترکیه گفته‌ام.»

در بخش دیگری از این بیانیه گابریل اعلام کرده است که از «ینتس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواسته است تا جلسه مشاوره‌ای را درباره اوضاع سوریه و بخش‌های شمالی این کشور ترتیب دهد.

صادرات تسلیحات از دیگر مواردی است که در این بیانیه به آن اشاره شده و آمده است که آلمان نمی‌تواند به نواحی بحرانی سلاح بفرستد. ضمن اینکه موضوع صادرات تسلیحاتی حتما در دستور کار مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی قرار دارد.

کد خبر: 901080

وب گردی

وب گردی