سردار خراسانی: یکی از بهترین راه‌های ترویج فرهنگ جهادی برگزاری نشست‌های ادبی و هنری است

سردار خراسانی گفت: امروز شاهدیم امثال شهید بلباسی ها و حججی‌ها که در این اردوهای جهادی حرکت خود را آغاز کردند، پرچم‌دار آبرو برای نسل سوم و چهارم انقلاب شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، سردار مجید خراسانی در نخستین کنگره بین‌المللی شعر جهادگران که با محوریت فرهنگ جهادی و روحیه خدمت در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار شد، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این کنگره، حرکت‌های جهادی را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: حرکت‌های جهادی نیازمند فرهنگ‌سازی و ترویج است و یکی از بهترین راه‌های ترویج فرهنگ جهادی برگزاری نشست‌های ادبی و هنری با افرادی است که خودشان اهل این حرکت‌اند.

وی با بیان این که این نوع اقدامات برکات زیادی دارد، افزود: شعر جهادی از زبان دوستان جهادگر چون از دل برمی‌آید حتماً بر دل می‌نشیند و اثرگذاری زیادی می‌تواند داشته باشد. امیدوارم این حرکت در انزوا نماند و بتواند در عرصه‌های مختلف خود را نشان دهد.

خراسانی با بیان اینکه در سال‌های اول بعد از انقلاب کمتر از 40 گروه جهادی داشتیم، گفت: در قم محضر 600 نفر از اولین‌هایی که قرار بود این حرکت را توسعه دهند بودیم. آن روز جنگی در سوریه نبود. در این جلسه بیان شد که روزی را خواهید دید همین جهادگرانی که در روستاها مشغول خدمت‌اند روزی در منطقه از اسلام دفاع می‌کنند. باور این حرف در آن زمان خیلی سنگین بود.

سردار خراسانی در ادامه گفت: امروز شاهدیم امثال شهید بلباسی ها و حججی‌ها که در این اردوهای جهادی حرکت خود را آغاز کردند، پرچم‌دار آبرو برای نسل سوم و چهارم انقلاب شده‌اند.

وی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری که فرمودند حضور یک جوان در مناطق محروم روستایی برای خدمت‌رسانی تجسم آیه‌های قرآن است؛ افزود: امروز جهادی بودن صدها برابر دوران دفاع مقدس اراده می‌خواهد. عزیزان جهادی ما خط‌شکنی کرده‌اند و آبرویی به‌نظام و کشور داده‌اند.

مجید خراسانی خطاب به شاعران حاضر در جلسه گفت: به دوستانی که با معرفت اشعاری را در خصوص حرکات جهادی سرودند پیشنهاد می‌کنم فرازهای جملات مقام معظم رهبری در این خصوص را مطالعه کنند و فرهنگ جهادی را با هنر شعر و ادبیات منتقل کنند.

مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه یکی از خصوصیات یک مدیر جهادی را زمان‌شناس و مکان‌شناس بودن دانست و افزود: یک مدیر جهادی کسی است که زمان‌شناس و مکان‌شناس باشد تا عمل صالح انجام دهد. امروز بهترین عمل صالح حل مشکلات اقتصادی کشور است و باید وارد طراحی برای عبور از این پیچ اقتصادی باشیم.

کد خبر: 901096

وب گردی

وب گردی