هشدار سخنگوی پنتاگون به آنکارا

سخنگوی پنتاگون گفت ترکیه باید از هر اقدامی که خطر تقابل میان نیروهای آمریکا و ترکیه را در سوریه به دنبال داشته باشد، خودداری کند.

به گزارش ایسکانیوز، اریک پاهون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به سی ان ان گفت: آمریکا با دولت ترکیه در همه سطوح در تعامل است تا به راه حلی برسیم که هم نگرانی های ترکیه را در بر بگیرد و هم اطمینان حاصل شود که از فشارها بر داعش کاسته نمی شود.

وی افزود: ما درباره برنامه ها و اقدامات نظامی در آینده بحث نمی کنیم. ما از ترکیه می خواهیم تا تنش ها را پایان داده، دقت به خرج دهد و از هر اقدامی که ممکن است خطر درگیر شدن و تقابل میان نیروهای ترکیه و آمریکا را در پی داشته باشد، پرهیز کند.

کنث مکنزی مدیر ستاد نیروهای مسلح آمریکا هم در مورد واکنش آمریکا به درگیر شدن احتمالی نیروهای آمریکا و ترکیه در سوریه به خبرنگاران گفت: مهم نیست که چه اتفاقی می افتد نیروهای آمریکایی از خود دفاع خواهند کرد.

وی روز پنج شنبه به خبرنگاران گفت: من به شما می گویم نیروهای آمریکای در هر کجا باشند قادرند از خود دفاع کنند و در این مورد با ترک ها هماهنگ هستیم. ترک ها می دانند که نیروهای ما در کجا مستقر هستند و چیز پنهانی در این مورد وجود ندارد.

دو مقام وزارت دفاع آمریکا هم به سی ان ان گفته اند: نیروهای آمرکایی در منبج به ماموریت اصلی خود که نظارت میدانی است، ادامه می دهند. نیروهای تحت حمایت ترکیه هم مرتب به سمت این نیروهای ناظر آتش گشوده اند که البته نیروهای آمریکایی هم گاه گاهی به این تیراندازی ها پاسخ می دهند.

دو مقام دیگر آمریکای روز پنج شنبه به سی ان ان گفته اند که شاهد گلوله باران یا عملیات هوایی ترکیه در منبج نبوده اند.

اریک پاهون نیز بهاین شبکه اعلام کرد: شواهدی که نشان بدهد نیروهای ترکیه به سمت منبج می روند در دست نیست.

کد خبر: 901132

وب گردی

وب گردی