افشین علا : نویسندگی برای کودک کار بسیار سختی است

با حضور افشین علا، نویسنده و منتقد کتاب کودک در بخش جنبی پانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان ادبیات کتاب کودک مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، افشین علا، نویسنده و منتقد کتاب کودک در این نشست که در بخش جنبی پانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان برگزار شد، گفت: در بخش تألیف کتاب کودک با توجه به اقدام‌های مناسبی که افزایش انتشار کتاب را در پی داشته، فضای مناسبی ایجادشده است و شاهد انتشار کتاب‌های باکیفیت بهتر در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: خانواده‌ها باید به مقوله کتاب‌خوانی کودکان خود توجه بیشتری داشته و برای فرزندان خود کتاب تهیه کنند.

این نویسنده و منتقد کتاب کودک خواستار قرارگیری کتاب در سبد خرید خانوارها شد و افزود: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب بستر مناسبی را برای آشنایی خانواده‌ها و به‌خصوص کودکان با کتاب فراهم می‌کند.

علا بیان داشت: کتاب‌های مناسبی در حوزه کودک در پانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان عرضه‌شده که خانواده‌ها می‌توانند از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

وی با تأکید بر اینکه نویسندگان حوزه کودک باید کودک درون خود را فعال کنند، اظهار داشت: نویسندگی برای کودک کار بسیار سختی است و نویسندگان این حوزه باید خلاقیت داشته باشند و از لغات و اصطلاحات مناسب برای این رده سنی استفاده کنند.

پانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان امروز (7 بهمن) به کار خود پایان می‌دهد.

502

کد خبر: 901135

وب گردی

وب گردی