صادقی: وزارت نفت درباره بدهی 16 هزار میلیاردی شفاف سازی کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت درباره بدهی 16 هزار میلیاردی خود به خزانه کشور شفاف سازی نکرده است.

محمود صادقی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به موضوع بدهی 16 هزار میلیاردی وزارت نفت به خزانه کشور اظهار داشت: در گزارش دیوان محاسبات کشور این موضوع به عنوان یک تخلف اعلام شد؛ ظاهرا وزارت نفت نیز طی اطلاعیه ای نسبت به این گزارش واکنش نشان داده است.

وی افزود: وزارت نفت موضوع را به این شکل توجیه کرده که این بدهی بر اساس تهاتری بوده که مجلس شورای اسلامی مجوز آن را داده است؛ اما به نظر بنده وزارت نفت در این زمینه شفاف عمل نکرده و نمی کند.

صادقی ادامه داد: بنده امسال تبصره ای الحاقی را به بودجه 97 پیشنهاد کردم که تمام دستگاه های دولتی کلیه درآمدهایی را که دارند به خزانه کشور واریز بکنند که این تبصره شامل موضوع وزارت نفت نیز می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که طبق قانون وزارت نفت موظف است درآمد نفتی را صرف نگه داری و هزینه های ارسال مواد کند

وی تصریح کرد: بر مبنای مصوبه ای که پیشنهاد کردیم، تمام دستگاه ها از جمله وزارت نفت مکلف هستند که درآمد های خود را به خزانه واریز کنند.

صادقیاضافه کرد: تخلف وزارت نفت را دیوان محاسبات اعلام کرده و از جهت فرآیند های قانونی قاعده این موضوع آن است که به وزارت نفت اعلام شود و وزارت نفت موظف است نسبت به کلیه مواردی که دیوان محاسبات تخلف اعلام می کند پاسخ بدهد و نهایتا اگر منجر به صدور داد خواست شود پیامد های خاص خود را دارد.

وی در پایان تاکید کرد: کاری که باید انجام دهیم این است که اجازه دهیم مسیر قانونی در دیوان محاسبات طی شود و هیچ دستگاهی از جمله وزارت نفت از بار مسئولیت خود شانه خالی نکند.

302

کد خبر: 901183

وب گردی

وب گردی