معرفی نفرات برتر  نمایشگاه پرتره نگاری «100 چهره ورزشی»

آیین اختتامیه نمایشگاه پرتره نگاری «100 چهره ورزشی» در کاخ سعد آباد با حضور صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی گروه پرتره نگاری مشاهیر ایران در این مراسم دکتر صالحی امیری در سخنانی با ذکر این مطلب که به این حوزه علاقه دیرینه دارم اظهار داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که چهره ورزشکاران نمونه کشور برای نسل های آتی ماندگار شود.

وی افزود: هنرمندانی که در خلق این پرتره ها زحمت کشیده اند کار بزرگی کرده اند چرا که باعث می شوند جامعه به سمت سازگاری و مهربانی و اخلاق حرکت کند و این رسالت هنر است . اگر جامعه ای با هنر و در راس آن نقاشی و موسیقی و تئاتر هم نشینی کند جامعه با اخلاق تر خواهد شد.

وی در پایان صحبت هایش از برگزاری مجدد این نمایشگاه در یکی دیگر از گالری های بزرگ تهران با حضور گسترده ورزشکاران صحبت کرد و گفت: حتما از برگزاری چنین رویداد های ارزشمندی در کشور حمایت می کنیم.

احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان نیز در سخنانی اظار داشت : در آینده وزارت ورزش و جوانان با این گروه بزرگ از هنرمندان بصورت هماهنگ، پشتیبان حرکت های دیگری از آنان برای پدید آوردن آثاری با موضوع ورزش و قهرمانان ورزشی خواهد بود.

پس از سخنان احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان بیانیه هیأت داوران نمایشگاه «١٠٠ چهره ی ورزشی ایران» به روایت ١٠٠ نقاش قرائت شد.

در بخشی از بیانیه هیأت داوران آمده بود: بی گمان نمایشگاه پرتره با موضوع "۱۰۰ چهره‌ی ورزشی ایران به روایت ۱۰۰ نقاش" یکی از ماندگارترین رویدادها در جهت ارائه‌ی تکنیک‌های تازه‌ی نقاشی و خلق آثار مبتکرانه با موضوع قهرمانان ورزشی در دوره‌ی معاصر است که با همت و عزم گروهی ۱۰۰ نفر از هنرمندان، برگ دیگری از تاریخ معاصر ایران رقم زده است.

دشواریِ کار آنجایی آغاز می‌شود که بر خلاف موضوعات رایج آثار تجسمی این بار هنرمندِ نقاش، با موضوعی خارج از عرف رایج یعنی پرداختن به مقوله‌ی ورزش و شخصیت‌های ورزشی مواجه است. با توجه به پیروی تمامی آثار این رویداد از هنر جدیدِ پیکسل و رعایت اصول اولیه خلق اثر در این حیطه یکی از مهم‌ترین آیتم های داوری مفهوم گرایی و ابتکار عمل هنرمند لحاظ شده است.

در پایان این بیانیه آثار زیر به عنوان آثار منتخب معرفی شد: پرتره‌ی بیژن ذوالفقارنسب (فاطمه میرزاعلی شیخ رضایی) - پرتره‌ی علی کریمی (نسترن محسنیان) – پرتره‌ی حسین رضا زاده (آهو حسینقلی زاده نوین.) - پرتره‌ی زنده یاد منصور پورحیدری (رامین مهتابی) - پرتره‌ی جواد نکونام (سروناز سلطانی)

هیئت داوران سومین نمایشگاه پرتره نگاره مشاهیر ایران در بخش ورزشی آیدین آغداشلو، جلال شباهنگی، فرشید مثقالی، ایرج میرزاعلی خانی و هیوا پاشائی بودند.

در پایان این برنامه از برگزیدگان این نمایشگاه با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

نمایشگاه «۱۰۰ چهره ورزشی ایران» سومین رویدادی بود که با عنوان «چهره های سرشناس ملی» اینبار بـا خلق ۱۳۷ اثر برای نخستین بار با موضوع چهره های ورزشی از 15 دی ماه تا 6 بهمن ماه به مدت سه هفته در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، موزه هنرهای زیبا برگزار شد.

در طول برگزاری این نمایشگاه چهرهای بسیاری از آن بازدید کردند که از میان آنها می توان شهرام ناظری، دکتر صادق زیبا کلام ، امیر قلعه نویی، هادی ساعی، حسین رضا زاده، محمد پنجعلی، دکتر بیژن ذولفقار نسب اشاره کرد.

503

کد خبر: 901211

وب گردی

وب گردی