ویژه برنامه‌های شبکه یک به مناسبت دهه فجر

همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، پخش ویژه برنامه‌های شبکه یک سیما آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز،ویژه برنامه های شبکه در این ایام در چهار بخش برای مخاطبان پخش خواهد شد. جنگ‌های شبانگاهی، سریال مناسبتی، مستندهای ویژه و پرداخت برنامه روتین به موضوع انقلاب اسلامی. بر همین اساس جنگ شبانگاهی «ای ایران» به تهیه‌کنندگی مقداد مومن‌نژاد، جنگ 10 ستاره به تهیه‌کنندگی الهام پیرهادی، سریال ستارخان به تهیه‌کنندگی مصطفی شریفی و مستندهای ویژه تولیدی شبکه یک سیما از جمله این برنامه‌های دهه فجری است.

**«ای ایران»

برنامه «ای ایران» به تهیه‌کنندگی مقداد مومن نژاد قرار است از چهارشنبه 11 بهمن بعد از سریال شبانگاهی و حوالی ساعت 23 روی آنتن برود. این برنامه هر شب تا 21 بهمن بطور زنده و با اجرای به مدت 90 دقیقه پخش می‌شود.

به گفته تهیه کننده ای ایران، این جنگ در دو بخش سرودهای انقلابی و هنرهای انقلابی هر شب روی آنتن می‌رود.

مومن نژاد تصریح کرد: در بخش اول که مربوط به سرودهای انقلابی هست ما موسیقی‌های چهار دهه گذشته ایران را که در مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما وجود دارد پخش و در قالب نظر سنجی از بینندگان می خواهیم به بهترین قطعه موسیقی رای بدهند.

او درباره جزییات این جشنواره موسیقیایی اظهار داشت: ما 60 قطعه موسیقی که همگی درباره ایران توسط خوانندگان مختلف خوانده شده است را در چهار بخش انقلابی، محلی، پاپ و سنتی پخش می کنیم. هر بخش هم 15 ترانه انتخاب شده است که در پنج شب اول برنامه این 60 قطعه در بخش های چهارگانه پخش شده و مردم به آن رای می دهند. اما در چهار شب بعد که از دوشنبه 16 بهمن شروع می شود، 28 ترانه که بیشترین رای را کسب کرده اند دوباره رقابت می کنند. در این مرحله سه ترانه از هر گروه به مرحله فینال خواهند رسید که در این رمحله که در 21 بهمن و شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روی آنتن می رود، از بین 15 ترانه، چهار ترانه برتر به انتخاب مردم معرفی می شود.

این تهیه کننده درباره علت انتخاب نام ایر ایران برای جنگ ویژه دهه فجر هم گفت: ایر ایران اولین قطعه بود که درباره عظمت و شکوه ایران در سال 1323 توسط روح الله خالقی ساخته شد و توسط غلامحسین بنان در دی ماه همان سال برای اولین بار اجرا و تاکنون ماندگار شده است. برنامه ای ایران در گروه اجتماعی شبکه یک سیما طراحی شده است.

**«10 ستاره»

برنامه ای به تهیه کنندگی الهام پیرهادی با رویکرد علمی و معرفی جوانانی که در این عرصه توانسته اند با خلاقیت و نوآوری، علاوه بر ایجاد اشتغال، کسب و کار پردرآمدی را برای خود و اقتصاد ایران راه اندازی کنند. تهیه کننده 10 ستاره درباره این ویژه برنامه دهه فجری عنوان کرد: در این برنامه ما سراغ جوانانی موفقی رفته ایم که توانسته اند با توسل به علم و با دستانی تقریبا خالی، علاوه بر خلق ثروت هنگفت، ایده و نوآوری خود را در ایران به مرحله تجاری سازی برسانند.

الهام پیرهادی اظهار داشت: این 10 جوان از شهرهای مختلف ایران انتخاب شدند و همگی آنها جزو برگزیدگان جشنواره های خوارزمی و شیخ بهایی و دارای چندین اختراع ثبتی هستند. این تهیه کننده گفت: 10 ستاره یک گفتگو و گپ صمیمانه با این جوانان و اطرافیان آنها است.

پیرهادی تصریح کرد: در هر برنامه یکی از این جوانان مبتکر و موفق به همراهی یکی از همکاران به استودیو می آیند و درخصوص موفقیت بدست آمده و روند طی شده با بینندگان گفتگو می کند. این تهیه کننده در پایان افزود: تیتراژ ابتدایی 10 ستاره توسط امید حجت و با شعری از سامیه سلیمی خوانده شده است.

«10 ستاره» کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است که از 12 تا 22 بهمن هر روز ساعت 18 و با اجرای حسین کلهر به مدت 45 دقیقه بطور زنده روی آنتن خواهد رفت.
**«سریال ستارخان»
سریال 10 قسمتی «ستارخان»، برشی از مجموعه 27 قسمتی «ایراندخت» است. سریال «ایراندخت» روایتی تاریخی از دلاوری‌ها و پایمردی‌های ستارخان، دوستان و هم پیمانان اوست و به زندگی این بزرگ مرد تاریخ ایران می پردازد.

مجموعه تلویزیونی «ستارخان» در 10 قسمت 50 دقیقه ای آماده شده است و از پنج شنبه 12 بهمن ساعت 22:15 از شبکه یک پخش خواهد شد. این سریال روایتی از سال‌های پایانی زندگی این سردار بزرگ است که محمدرضا ورزی کارگردان و مصطفی شریفی تهیه کننده آن هستند.

سعید نیک پور، شکرخدا گودرزی، حسین مسافر آستانه، مسعود آب پرور، شایسته ایرانی و سام قریبیان، پندار اکبری، آرزو نبوت، علی زارع، باران زمانی، داریوش کاردان، ژرژ پطروسی، بهزاد خداویسی، رضا فیاضی، فخرالدین صدیق شریف، شهراد بانکی، حمیرا عظیمی و عزت الله مهرآوران در این سریال ایفای نقش می‌کنند.

تیتراژ این سریال را سالار عقیلی با موسیقی بابک زرین و شعری از رویا میرفخرایی خواهنده است.عوامل دیگر این اثر عبارتند از: مجری طرح کامران شهیدی، مدیرتولید حسین باقریان، طراح گریم شهرام خلج، مدیریرنامه ریزی مسعود عجمی، تدوین مستانه مهاجر، دستیار اول کارگردان محسن صادقی نسب، عکاس هلیا رضایی، طراح لباس رویا ابراهیمی، طراح صحنه علی شایانفر، جلوه های ویژه میدانی حمید رسولیان، برنامه ریز مهدی توکلی، منشی صحنه گلنوش انتظامی و مدیرتصویربرداری افشین گودرزی.

**«قابیلی‌ها»

مجموعه مستند قابیلی ها کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیما است که همزمان با اغاز دهه فجر انقلاب اسلامی هر در 10 قسمت 20 دقیقه ای بخش هایی از تاریخ انقلاب را روایت می کند. در این مستند مجموعه ترورهای دهه 60 را به تصویر می کشاند. در این مستند با 30 نفر از افرادی که اعضای خانواده آنها قربانی ترور گروهک تروریستی منافقین شدند،گفتگو شده است. در مستند قابیلی ها، به شهدای ترور شهرهای سنندج، قوچان، تایباد، مشهد، شهر ری و تهران پرداخته شده است. این مستند صرفا گفتگو با خانواده های شهردای ترور است. حسین سبطی تهیه کننده و محمدجواد رجب بیگی کارگردان مستند قابیلی ها هستند.

**«خاطره»

برنامه خاطره نیز از شنبه 14 بهمن در 9 قسمت هر روز حوالی ساعت 17:45 به تهیه کنندگی و اجرای لعیا عباس میرزایی با پخش تصاویر قدیمی و خاطرانگیز روی آنتن خواهد رفت. در این ایام همچنین 10 مستند ویژه و مرتبط با دوران پیروزی انقلاب اعم ار آرشیوی و جدید پخش خواهد شد. این مستندها از 14 بهمن هر روز ساعت 17 روی آنتن می‌رود.

503

کد خبر: 901233

وب گردی

وب گردی