ثبت نام نیم میلیون نفر در آزمون سراسری/علاقمندان به تحصیل در دانشگاه آزاد نیاز نیست هزینه جدا بپردازند

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشورگفت: هنوز جزئیات ثبت نام به تفکیک گروه های آموزشی مشخص نشده است و اگر شرایط میسر باشد آزمون در بعدظهر فردا تمدید خواهد شد.

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: بر اساس برنامه ی زمانی اعلام شده در آزمون سراسری سال 97 که از بعدظهر روز یک شنبه اول بهمن ماه از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آغاز شده بود؛ در پایان روز یکشنبه 8 بهمن ماه 96 پایان می پذیرد.

او افزود: تا 8 صبح امروز هفتم بهمن‌ماه تعداد 499 هزار و 788 نفر برای شرکت در کنکور سراسری ثبت‌نام کردند و به کلیه داوطلبانی که تاکنون برای ثبت نام در کنکور سال 97 اقدام ننموده اند، اکیدا توصیه می شود در این فرصت باقی مانده به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و ضمن مطالعه ی دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و یا به عبارتی دیگر دفترچه ی شماره 1 آزمون سراسری سال 97 که بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد و اطلاعیه ی تکمیلی منتشر شده این سازمان در صورت واجد شرایط بودن با رعایت ضوابط، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: آزمون سراسری سال 97 به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری مجازی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی و همچنین کد رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

توکلی تصریح کرد: هنوز جزئیات ثبت نام به تفکیک گروه های آموزشی مشخص نشده است و اگر شرایط میسر باشد آزمون در بعدظهر فردا تمدید خواهد شد.

علاقمندان به تحصیل در دانشگاه آزاد، در این مرحله، ثبت نام جداگانه ندارند

او با بیان اینکه ثبت نامی که در این مرحله انجام می شود برای دانشگاه آزاد هم هست افزود: داوطلبان در این مرحله مشخص نمی کنند که در کدام دانشگاه قصد تحصیل دارند و آزمون کنکور سراسری برای کلیه ی داوطلبان به صورت مشترک برگزار خواهد شد و سازمان سنجش برای همه ی داوطلبان کارنامه ی واحد صادر می کند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلب در زمان انتخاب رشته می تواند به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کند و انتخاب رشته های مربوط به دانشگاه آزاد را بر اساس دستورالعمل این دانشگاه که بر روی سایت مرکز آزمون خود قرار می دهد، انجام دهد که در دستورالعمل ابلاغی تعداد مجاز انتخاب رشته نیز مشخص می شود.

توکلی با بیان اینکه در کنکور سال گذشته، تنها معدودی مجاز به انتخاب رشته نشده بودند، خاطر نشان کرد: در کنکور سال 97 نیز داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شوند، کارنامه شان روی سایت گذاشته می شود و دانشگاه آزاد اسلامی نیز در همان زمان اطلاعیه ی خود را از طریق مرکز آزمون دانشگاه اعلام می کند و به ما اعلام می کنند که به چه شیوه ای این اطلاعیه را همزمان با کارنامه در اختیار داوطلبان قرار دهیم.

داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد در این مرحله ثبت نام، هزینه ی جداگانه نمی پردازند

او تصریح کرد: داوطلب می تواند به جز دانشگاه های سراسری، کد رشته های دانشگاه آزاد اسلامی را نیز انتخاب کند یا در هر دوجا ثبت نام و انتخاب رشته کند و اگر در هر دو جا قبول شد یعنی علاوه بر قبولی در دانشگاه های سراسری در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد نیز قبول شود به اختیار خود می تواند انتخاب کند که در گدام رشته تحصیل کند هم چنین در این مرحله ی ثبت نام، برای داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هزینه ی جدایی وجود ندارد فقط بعد از برگزاری آزمون و در زمان انتخاب رشته باید کارت خرید اعتباری مخصوص این دانشگاه را خریداری کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: در زمان ارسال کارنامه، درصد تاثیر سوابق تحصیلی برای انتخاب رشته ی دانشگاه آزاد نیز همچون دانشگاه های سراسری اجرایی می شود و کارنامه ی صادر شده یک کارنامه ی جامعی خواهد بود که میزان اثر بخشی مثبت و منفی سوابق تحصیلی در آن مشخص است.

کنکور 97 از لحاظ ضابطه، مانند کنکور 96 است هیچ تغییری نخواهد کرد

او خاطر نشان کرد: کنکور 97 از لحاظ ضابطه دقیقا مانند کنکور 96 است و داوطلب می تواند دانشگاه آزاد، سراسری یا هر دو را انتخاب کند و در زمان اعلام نتایج اولیه و مشخص شدن رتبه ها، داوطلب با توجه به علایق رشته ای خود تصمیم گیری می کند که در سنوات گذشته دانشگاه آزاد اسلامی آزمون جداگانه برگزار می کرد اما الان ثبت نام در آزمون سراسری جهت تحصیل در تمامی مراکز آموزشی کاربرد دارد و داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی نیز در همین آزمون سنجیده می شوند.

مهلت ثبت نام در بزرگترین ماراتن علمی کشور تمدید خواهد شد

لازم به ذکر است، شنیده های خبرنگار ایسکانیوز، حاکی از آن است که فردا پس از اتمام ثبت نام کنکور در تاریخ 8 بهمن ماه سال 96 مهلت ثبت نام به احتمال زیاد تمدید خواهد شد و داوطلبان منتظر تمدید مهلت ثبت نام در کنکور سراسری باشند اما شایسته است به گفته ی دکتر توکلی، داوطلبان هر چه زودتر برای ثبت نام در بزرگترین ماراتن علمی کشور اقدام کنند.

202

کد خبر: 901247

وب گردی

وب گردی