پیکر مرحوم محسن سلیمانی فردا تشییع می‌شود

پیکر مرحوم محسن سلیمانی، وابسته فرهنگی سفارت ایران در صربستان، فردا (8 بهمن‌ماه) درمجتمع امام خمینی(ره) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تشییع و در قطعه نامداران بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد مرحوم محسن سلیمانی، وابسته فرهنگی سفارت ایران در صربستان، روز یکشنبه 8 بهمن‌ماه ساعت 10:30 از مقابل حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران و با حضور رییس، معاونان، مدیران و کارکنان این سازمان، علاقمندان به حوزه ادبیات و نشر کشور و خانواده آن مرحوم برگزار و در قطعه نامداران بهشت زهرا به خاک سپرده می‌شود.

مراسم ختم و نکوداشت یاد و خاطره زنده‌یاد محسن سلیمانی، از ساعت 16 الی 17:30 روز سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه در مسجد نور واقع در تهران، میدان فاطمی برگزار خواهد شد.

بنابر اعلام این خبر، مرحوم محسن سلیمانی، از مدیران فرهنگی کشورمان از حدود 2 سال قبل مسئولیت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان را به عهده داشت. وی ضمن اینکه سال‌ها کارشناس ارشد امور فرهنگ بین‌الملل در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بوده، چند سالی نیز نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در انگلستان (لندن) و آمریکا (نیویورک) بود.

مرحوم سلیمانی در سال ۱۳۳۸ در تهران به دنیا آمد و در رشته ادبیات و زبان انگلیسی از دانشگاه علامه طباطبایی فارغ‌التحصیل شد و در همین رشته مدرک دکتری گرفت. سلیمانی فعالیت در حوزه ادبیات را از سال ۱۳۵۹ آغاز کرد و در زمینه نقد ادبی، اصول داستان‌نویسی و مجموعه‌های داستانی، حدود ۱۰۰ اثر را تألیف و ترجمه کرد.

زنده‌یاد سلیمانی علاوه بر ترجمه و تألیف، در رادیو و تلویزیون نیز نویسندگی کرد و در حدود هفت سال در مطبوعات قلم زد. وی همچنین دبیری سرویس ادبیات و هنر در نشریات و روزنامه‌های مختلف از جمله همشهری را به عهده داشت. سلیمانی سردبیری فصلنامه‌های متعددی از جمله جنگ سوره‌ها را نیز به عهده داشته است.

آن مرحوم پیش از این دو بار داور کتاب سال و یک بار هم داور جایزه ادبی جلال آل‌احمد و یک سال عضو هیأت مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بوده است.

502

کد خبر: 901248

وب گردی

وب گردی