پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش در پی درگذشت «سید صادق حجازی»

در پی درگذشت معلم خدوم و مبارزی نستوه «سید صادق حجازی»، وزیر آموزش و پرورش پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در پی درگذشت معلم خدوم و مبارزی نستوه «سید صادق حجازی»، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش پیام تسلیتی صادر کرد؛ در این پیام آمده است:

«انّا لله و انّا الیه راجعون

خبر ناگوار درگذشت معلمی دلسوز و فداکار و یار صدیق انقلاب و رهبری، باعث تأسف و تأثر فراوان گردید. شادروان «سید صادق حجازی» از پیشگامان مبارزه برای استقرار ارزش‌های دینی بود که سال‌ها در کسوت شریف معلمی به تعلیم و تربیت کشور خدمت کرد.

اینجانب درگذشت این مبارز نستوه و معلم خدوم را به خانواده آن مرحوم و جامعه فرهنگیان کشور تسلیت عرض نموده و از خداوند بزرگ علوّ درجات برای ایشان و صبر جمیل برای بازماندگان مسئلت دارم».

سید صادق حجازی سال 1300 شمسی در همدان متولد شد و از 20 سالگی به کسوت معلمی درامد. حجازی خود را وقف تعلیم و تربیت کودکان و جوانان کرد و در کنار آن فعالیت‌های مبارزاتی علیه رژیم پهلوی داشت به‌گونه‌ای که به ایرانشهر تبعید شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال 1387 در نکوداشت این معلم خستگی‌ناپذیر پیامی صادر فرمودند که در بخشی از این پیام آمده است: «اینجانب ایشان را از ده‌ها سال پیش همواره به وی‍‍ژگی‌های ممتاز شناخته و قدردان وجود با برکت ایشان بوده‌ام و می‌باشم. خداوند این مرد مؤمن با اخلاص را محفوظ دارد و جوانان آموزش و پرورش را توفیق ثبات قدم و اخلاص عنایت فرماید».
706

کد خبر: 901257

وب گردی

وب گردی