محرومیت مشابه طارمی و چالهان اوغلو/ بازی‌های لورکوزن هم 3 بر صفر نشد

نزدیک به یک سال قبل ستاره 22 ساله تیم فوتبال بایر لورکوزن آلمان با شرایطی مشابه با مهاجم محروم پرسپولیس مواجه شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، پس از صحبت‌های جنجالی مهدی طارمی در برنامه تلویزیونی 90، هواداران تیم‌های فوتبال استقلال و تراکتورسازی به صفحه اینستاگرام فیفا هجوم بردند و خواهان پس گرفتن جام قهرمانی فصل گذشته لیگ برتر از پرسپولیس شدند.

برخی رسانه‌ها نیز با استناد به ماده 74 آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال تأکید کردند تمام دیدارهای پرسپولیس که طارمی در ترکیب بوده باید 3 بر صفر به سود حریفانش اعلام شود.

این در حالی است که نزدیک به یک سال قبل ستاره 22 ساله بایر لورکوزن آلمان با شرایط مشابهی مواجه شد. وی زمانی که 17 ساله بود با باشگاه ترابزون اسپور به توافق رسید و حتی برگه‌ای را به امضا رساند اما تصمیمش را تغییر داد و با کارلسروهه تمدید کرد.

تیم ترکیه‌ای در سال 2016 رسما شکایت خود را پیگیری کرد و موفق شد هاکان چالهان اوغلو را با 4 ماه محرومیت و 100 هزار یورو جریمه مواجه کند اما هیچ یک از دیدارهای کارلسروهه و سپس لورکوزن با حضور چالهان اوغلو 3 بر صفر نشد.

فیفا در مورد طارمی نیز حکم مشابهی داد و مهاجم ملی‌پوش پرسپولیس را 4 ماه محروم کرد و طبیعتا نتایج هیچ یک از بازی‌های پرسپولیس در ادامه تغییر داده نمی‌شود.

604

کد خبر: 901286

وب گردی

وب گردی