دانشجو در دانشگاه مخالف نظام نیست

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:در گذشته مبارزه دانشجویان علیه حکومت بود اما امروز ممکن است انتقاداتی به عملکردها وجود داشته باشد ولی دانشجویان علیه نظام نیستند.

محمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز، درباره فضای دانشگاه ها قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چه در داخل و چه خارج از کشور دانشجویانی که به مبارزه روی می آوردند، مبارزه دانشجویی با رژیم حاکم بر کشور بود.

وی افزود: در واقع جهت مبارزه با رژیم شاهنشاهی و رفتارهای نامناسبی که در زمان شاه بود مثل خیلی از جریان هایی که در داخل کشور بود، همچون روحانیان و اصناف و کارگران و سایر گروه های مبارزین روشن بود که علیه رژیم حاکم بر کشور و رژیم شاهنشاهی بود و مسائل زیاد و ظلم ها و مشکلات فراوانی داشت.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تصریح کرد: در گذشته فضای دانشجویان چه در داخل و چه در خارج از کشور به دو دسته تقسیم می شد، یک دسته طرفدار درس خواندن بودند و کاری به مسائل سیاسی نداشتند و یک عده هم بودند که طرفدار رژیم بودند، کسانی که با یک امتیاز و رانتی به رژیم وابستگی داشتند و طرفدار دستگاه و رژیم بودند.

محمد هاشمی خاطر نشان کرد: در دانشگاه ها گروه های وابسته به رژیم با مبارزانی که مخالف نظام شاهنشاهی بودند برخورد می کردند و مبارزین را لو می دادند و فضای دانشگاه در واقع به این شکل بود.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسئله تغییر کرده است و الان دیگر دانشجو در دانشگاه مخالف نظام نیست، بالاخره دولت و نظام مردمی و اسلامی است و درست است که ایرادات و انتقاداتی وجود دارد که نسبت به عملکردها اظهار نظرهایی می شود و مطالبی را می گویند ولی اصلش این است که نظام متعلق به دانشجو است، بنابراین اصل دانشگاه این است.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: در حال حاضر در فضای دانشگاه ها گروه های مختلفی وجود دارد یکی اصلاح طلب و دیگری اصولگراست و یک عده هم هستند که دنبال درس و مسائل تحصیلی خودشان هستند فضای امروز تقریبا همان شکلی است که پبش از انقلاب بوده است ولی با این تفاوت که در قبل از انقلاب دانشجویانی که مبارزه می کردند علیه نظام بودند ولی در حال حاضر علیه نظام نیستند ممکن است انتقاد به نظام و عملکرد بعضی از مسئولان داشته باشند اما ضد نظام نیستند.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 901302

وب گردی

وب گردی