دفاع از نخستین رساله دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی علی‌آباد کتول

نخستین رساله دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول با موضوع «طراحی مدل بهینه سازی پرتفوی چند دوره ای با اهداف چندگانه با رویکرد تئوری اعتبار فازی» دفاع شد.

به گزارش گروه خبری ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد علی آباد کتول، نخستین جلسه دفاعیه نهایی رساله دکتری دانشجوی دانشکده مدیریت و حسابداری – گروه مدیریت مالی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول برگزار شد.

امیر شیری قهی نخستین دانشجوی مقطع دکتری واحد علی آباد کتول است که از رساله دکتری خود با عنوان «طراحی مدل بهینه سازی پرتفوی چند دوره ای با اهداف چندگانه با رویکرد تئوری اعتبار فازی» دفاع کرده و موفق به اخذ مدرک دکتری از این واحد دانشگاهی شد.

در این رساله که هدف از پژوهش آن ارائه مدل بهینه‌سازی پرتفوی چند دوره‌ای چندهدفه در محیط اعتبار فازی بود، با حل مدل با سه الگوریتم فرا ابتکاری MOPSO، NSGAII و SPEAII، پرتفوهای بهینه حاصل از اجرای مدل با این الگوریتم‌ها با پرتفوهای تصادفی ایجاد شده مقایسه شد و نتایج نشان داد سطح رضایت اهداف مسئله در پرتفوهای بهینه از پرتفوهای تصادفی بهتر است.

این دانشجو از رساله ی خود با موضوع «طراحی مدل بهینه سازی پرتفوی چند دوره ای با اهداف چندگانه با رویکرد تئوری اعتبار فازی» با راهنمایی استاد دکتر حسین دیده خانی و مشاوره استادان دکتر کاوه خلیلی دامغانی و دکتر پرویز سعیدی دفاع کرد و موفق به اخذ مدرک دکتری شد.

دو داور داخلی این رساله دکتری دکتر ابراهیم عباسی و دکتر آرش نادریان بودند و دکتر منصور گرکز و دکتر مریم بخارائیان نیز استادان خارجی بودند.

کد خبر: 901335

وب گردی

وب گردی