صحبت های سفیر چین را تکذیب می کنم/ بررسی دقیق حادثه سانچی نیازمند 3 ماه زمان است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: زمانی که سانحه سانچی رخ داد، اعلام کردیم که دست یافتن به اطلاعات دقیق علت حادثه، نیازمند یک بازه زمانی 3 ماه است ؛ بنابراین در حال حاضر قادر به ارائه دقیق در خصوص علت این حادثه نیستیم.

محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به مصاحبه پرسنل شناور فله بر کریستال اشاره کرد و گفت: مصاحبه با پرسنل شناور چینی فله بر کریستال توسط کمیته بررسی سانحه سانچی انجام شد، اما اکنون جزئیات و اطلاعات در خصوص این حادثه که قابل مطرح کردن باشد، ارائه نشده است.
او با اشاره به حادثه سانچی گفت: قبلا اعلام شده بود که دست یافتن به اطلاعات دقیق درخصوص علت حادثه، نیازمند یک بازه زمانی 3 ماه است؛ بنابراین در حال حاضر قادر به ارائه اطلاعات دقیق در خصوص علت این حادثه نیستیم و اکنون در حال ارزیابی دقیق و نیز به دستیابی به نتیجه قطعی در این زمینه هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هنوز زمان و اطلاعات دقیق در رابطه با انتقال اجساد به کشور در دست نیست اظهار داشت: پیگیری این امر از جمله اقداماتی است که برعهده شرکت ملی نفتکش ایران و نیز وزارت امور خارجه است و در همین راستا این شرکت فعالیت هایی را در این زمینه در دستور کار خود قرار داده اند.
راستاد با اشاره به صحبت های سفیر چین مبنی بر ممانعت مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از مصاحبه با خدمه کشتی مقابل گفت: صحبت های مطرح شده واقعیت ندارد و این بحث ارائه شده را تکذیب می کنم، ما از روز نخست حادثه به دنبال پیگیری هرچه سریعتر علت این حادثه بودیم.

او در پایان افزود: اطلاعات به دست آمده از جعبه سیاه، مصاحبه و بررسی ها همزمان با یکدیگر مطرح و به عنوان خروجی علت حادثه ارائه خواهد شد.

401

کد خبر: 901337

وب گردی

وب گردی