طرح ترافیک جدید/واحدهای سیار معاینه فنی خودرو راه‌اندازی شده است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه برای هیچ گروهی سهمیه سالیانه طرح ترافیک نداریم، گفت:برای مشاغل خاص فقط سهمیه روزانه رزرو می کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محسن پورسیدآقایی در مراسم رونمایی از اولین واحد سیار معاینه فنی خودرو و سامانه نوبت‌دهی آنلاین در کشور، اظهار داشت: واحدهای سیار معاینه فنی خودرو راه‌اندازی شده است تا شهروندان تهرانی راحت‌تر بتوانند نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند و وقت کمتری نیز در این خصوص صرف شود.

وی افزود: خوشبختانه راه‌اندازی مراکز معاینه فنی سیار این کمک را خواهد کرد که در منطقه خودشان دسترسی لازم را داشته باشند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد به دنبال آن هستیم که پمپ‌ بنزین‌های کوچک محلی را راه‌اندازی کنیم تا شهروندان در صف پمپ‌بنزین کمتر قرار بگیرند.

پورسیدآقایی افزود: زمین‌های کوچکی را در بعضی از مناطق شهر تهران شناسایی کردیم و به زودی برای احداث پمپ بنزین‌های کوچک تا دو پمپ بنزین به مزایده گذاشته خواهد شد تا در هر محله خودروها بتوانند سوخت‌گیری لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: یکی از رویکردهای اصلی شهرداری تهران کاهش آلودگی هوا است و باید همه زمینه‌ها را برای رفع آن آماده کنیم تا در سال آینده منطقه کاهش آلودگی هوا (LEZ) با سخت‌گیری بیشتری انجام خواهد شد و باید تمامی خودروها از سال آینده معاینه فنی داشته باشند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند جریمه خواهند شد، گفت: ماشین‌های نو نیز تا 4 سال معاف از دریافت معاینه فنی هستند ولی پس از آن باید نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

پورسیدآقایی افزود: در سال آینده خودروهایی که معاینه فنی نداشته باشند سه جریمه خواهند شد، 1- جریمه معاینه فنی 2- جریمه ورود غیرمجاز به منطقه 3- جریمه‌ای که بر روی عوارض خودرو اضافه می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا خودروهای نظامی نیز باید معاینه فنی دریافت کنند، گفت: پلیس مجری قانون است و الزام به رعایت قانون دارد. شماره‌های انتظامی در سیستم ما وجود ندارد و این خودروها باید در مراکز معاینه فنی خاصی معاینه فنی دریافت کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره طرح جدید ترافیک نیز افزود: هر کسی برای ورود به محدوده طرح ترافیک باید از طریق اپلیکیشن خاص آن اقدام کند و با آن اپلیکیشن اجازه ورود به محدوده را دریافت کند.

پورسیدآقایی افزود: هنگامی که سقف 40 هزار تا در این اپلیکیشن پر شود دیگر مجوزی به خودرو داده نمی‌شود.

وی افزود: با طرح جدید ترافیک 20 درصد ترافیک در ساعات صبح و بعدازظهر که اوج ترافیک است کاهش خواهد یافت.
706

کد خبر: 901392

وب گردی

وب گردی