امضاء تفاهم نامه بین دانشگاه سبزوار و دانشگاه های شرق افغانستان

تفاهم نامه همکاری های آموزشی پژوهشی و فناوری بین دانشگاه حکیم سبزوار و دانشگاههای شرق افغانستان به امضاء رسید.

به گزارش ایسکانیوز، در مراسم امضاء این تفاهم نامه های که بین دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه لقمان و دانشگاه سیدجمال الدین کشور افغانستان برگزار شد، مولوی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: یکی از دانشگاه هایی که توسط وزارت علوم برای همکاری های علمی و فرهنگی با افغانستان مامور شده است دانشگاه حکیم سبزواری است.

وی به مفاد این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: همکاری های علمی درزمینه های علوم پایه ، محیط زیست ، فنی و مهندسی صورت می گیرد و با توجه به نوپا بودن بیشتر دانشگاه های افغانستان برای ارتقائ سطح علمی اساتید این دانشگاه ها که عمدتا تحصیلاتشان کارشناسی ارشد می باشد کمک های خوبی خواهیم کرد و با توجه به نزدیکی جغرافیایی مقدمات تحصیل انان را از طریق بورسیه پیگیری خواهیم نمود.

میراحمد رئیس دانشگاه دولتی سیدجمال الدین افغانستان نیز با خرسندی از امضائ این تفاهم نامه و تبادل علمی و فرهنگی بین دانشگاه حکیم سبزواری و سید جمال الدین آنرا منشاء ثمرات و نتایج مثبتی برای افغانستان دانست و گفت: این همکاری ها دوستانه، صادقانه و بدون تعصب انجام خواهد شد.

عبدالصبور غفورزی رئیس دانشگاه لقمان افغانستان نیز با اشاره به نوپا بودن این دانشگاه خواستار مشارکت دانشگاه حکیم در دو حوزه محیط زیست و علم کتابداری در این دانشگاه شد و گفت: قرار شد در این تفاهم نامه از طریق تبادل استاد و برگزاری نشست ها بوسیله ویدئو کنفرانس و ادامه تحصیل اساتید افغان از امکانات دانشگاه حکیم سبزواری استفاده نماییم.

گفتنی است حدود 100 دانشجوی افغان در دانشگاه حکیم سبزواری که دومین دانشگاه بزرگ دولتی خراسان رضوی است مشغول به تحصیل هستند.

901/900

کد خبر: 901418

وب گردی

وب گردی