جذب دانشجو در 44 رشته با سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی ممقان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممقان گفت: در تاسیس رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممقان دقت بسیاری انجام شده تا رشته‌هایی که مورد نیاز جامعه است در این دانشگاه تدریس شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر منوچهر صمدی وند با بیان این مطلب گفت: با توجه به امکانات آموزشی، آزمایشگاهی و کارگاهی مناسب، اکنون این دانشگاه آماده پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بدون کنکور است.

وی با اشاره به مصوبه پرداخت وام های دانشجویی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور تسهیل در امور تحصیل دانشجویان، اظهار داشت: در کنار تسهیلات اتخاذ شده برای دانشجویان، هیات رئیسه دانشگاه تصمیم گرفته تا با توجه به شرایط ویژه دانشجویان و وضعیت جامعه، شهریه آنان نیز به صورت تقسیط در نظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ممقان تصریح کرد: با توجه به امتیازات علمی دانشجویان در زمینه اختراع و پژوهش های علمی در دوره های پایین تر و یا موفقیت های ورزشی ویژه استانی و کشوری در دوره دبیرستان، برای این افراد تخفیف‌هایی را به صورت تشویق در نظر گرفته ایم.

به گفته صمدی وند، داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه iaumamaghan.ac.ir در این دانشگاه ثبت نام کنند.

جذب دانشجو در 44 رشته با سوابق تحصیلی

رئیس شورای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در 44 رشته بدون آزمون جذب دانشجو داریم، تاکید کرد: پذیرش بخشی از دانشجویان در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا از طریق آزمون است که با شرکت در آزمون به صورت متمرکز از سوی وزارت علوم انجام و از طریق سازمان سنجش اعلام شده است.

صمدی وند نحوه پذیرش در بعضی از رشته های مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته را بدون کنکور دانست و گفت: اکنون رشته مهندسی پزشکی مورد نیاز جامعه بوده و از رشته هایی است که متقاضیان زیادی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به جذب راحت افراد در رشته های روانشناسی، مدیریت، معماری، عمران، امور اداری، حسابداری و صنایع غذایی در جامعه، دانشگاه سعی کرده در تاسیس رشته ها این موارد را مد نظر داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ممقان مهمترین موضوع در زمینه آموزش را تامین امکانات مورد نیاز برای هر کدام از رشته ها دانست و اظهار کرد: علاوه بر وجود اعضای هیات علمی این دانشگاه که متشکل از اساتیدی با تجربه و متخصص هستند، تمهیدات ویژه ای در زمینه تجهیز امکانات به روز آزمایشگاه ها و کارگاه ها براساس آخرین نیازهایی جامعه انجام شده است.

صمدی وند با بیان این که بیشتر دانشجویان این دانشگاه بومی هستند، اضافه کرد: این دانشگاه تمام امکانات خوابگاهی را دارد ولی خوشبختانه گسترش موسسات آموزش عالی موجب شده دیگر نیاز چندانی به خوابگاه نباشد.

وی افزود: با توجه به این که بیشتر مخاطبان این دانشگاه افزاد شاغل و کارمند هستند بنابراین برنامه ریزی درسی با هماهنگی اساتید طوری تنظیم شده که مخاطبان شاغل روزهای پنج شنبه و جمعه بتوانند به راحتی در کلاس ها شرکت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ممقان گفت: سعی کردیم در این دانشگاه، دانشجویان محور باشند به طوری که اگر مشکلی وجود داشته باشد با مدیریت برطرف شود.

ارتباط با صنعت؛ گامی مثبت برای ورود فارغ التحصیلان به بازار کار

صمدی وند با اشاره به اقدام های انجام شده در خصوص ارتباط دانشگاه با صنعت به منظور اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان افزود: خوشبختانه دانشگاه آزاد ممقان به دلیل همجواری با شهرک صنعتی سلیمی و ارتباطی که با این شهرک دارد بسیاری از دانشجویان در رشته های مختلف مانند حسابداری، مدیریت و صنایع غذایی جذب موسسات و شرکت ها شدند.

وی ادامه داد:به دنبال عقد قرارداد با اداره کل استاندارد استان هستیم تا از این طریق آموزش های مورد نیاز کارکنان این شرکت ها و اداره ها را با رعایت تمام استانداردهای لازم انجام دهیم.

رئیس شورای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی استان به ارائه رساله و پایان نامه در مقطع دکتری و ارشد اشاره کرد و افزود: اکنون با توجه به درخواست هایی که از واحدهای صنعتی شهرک سلیمی شده هماهنگی های لازم با اساتید راهنما برای هدایت دانشجویان انجام شده است.

صمدی وند تصریح کرد: در ترم های گذشته پایان نامه هایی با محوریت مشکلات و نیازهای این صنایع ارائه شده بود که امیدواریم این همکاری تداوم داشته باشد.

کد خبر: 901455

وب گردی

وب گردی