حمایت از تولید و صادرات با راه اندازی شبکه فن‌بازار ملی کشور در سیستان و بلوچستان

راه‌اندازی هفدهمین بخش از شبکه بزرگ فن‌بازار ملی کشور در سیستان و بلوچستان می‌تواند علاوه بر رونق اقتصادی منطقه، موجب شناسایی و حمایت از افراد توانمند در حوزه تولید و صادرات باشد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، راه‌اندازی هفدهمین بخش از شبکه بزرگ فن‌بازار ملی کشور در سیستان و بلوچستان می‌تواند علاوه بر رونق اقتصادی منطقه، موجب شناسایی و حمایت از افراد توانمند در حوزه تولید و صادرات باشد. داشتن پتانسیل‌های مناسب می‌تواند باعث اشتغال بیشتر در استان سیستان و بلوچستان شود.
اکبر قنبرپور رییس مرکز فن بازار ملی ایران با اشاره به این که استان سیستان و بلوچستان از استان‌های مرزی ایران است و به همین دلیل تبادل خوبی با کشورهای خارجی دارد. این امکان را حتی پایتخت و استان‌هایی مانند اصفهان ندارند، گفت: همین موقعیت جغرافیایی موجب می‌شود در درجه اول این فن بازار درگاهی برای صادرات محصولات استان‌های دیگر نیز باشد.
وی ظرفیت‌های فن بازار سیستان و بلوچستان را در حوزه‌هایی چون شیلات و گیاهان دارویی عنوان کرد و افزود: می‌توان این ظرفیت‌ها را با هدف توسعه بازار فعال کرد.
فن‌بازار منطقه‌ای سیستان و بلوچستان که با حمایت پارک علم و فناوری آن استان ایجاد شده، کمک به بازاریابی محصولات فناورانه، انتقال فناوری، ارتقای سطح فناوری صنایع مستقر در استان، جذب سرمایه برای طرح‌های فناورانه و کمک به تجاری‌سازی آنها و برقراری روابط تجاری و فناوری بین کسب‌وکارها را بر عهده خواهد داشت.
با اخذ موافقت شورای مرکز فن‌بازار ملی ایران و انجام مذاکرات و مقدمات ایجاد این دفتر طی ماه‌های گذشته، راه برای اعطای این مجوز در استان سیستان و بلوچستان هموار شد و در روز چهارشنبه 4 بهمن‌ماه این دفتر با حضور مسئولان و مدیران استان سیستان و بلوچستان و مدیران مرکز فن‌بازار ملی ایران و پارک فناوری پردیس معاونت علمی افتتاح شد.
برگزاری جلسه معارفه عمومی برنامه‌ها و خدمات فن‌بازار منطقه‌ای، تحویل زیرساخت نرم‌افزاری فن‌بازار و برگزاری نخستین جلسه شورای هماهنگی فن‌بازار منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با حوزه علم و فناوری از جمله برنامه‌های مراسم افتتاحیه این فن‌بازار منطقه‌ای بود.
مرکز فن‌بازار ملی ایران، به استناد تکالیف مندرج در نقشه جامع علمی کشور و ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسئولیت ایجاد و ساماندهی فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی در کشور را بر عهده دارد و تاکنون 16 فن‌بازار در استان‌های اصفهان، البرز، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد را پیش‌ازاین افتتاح کرده و سیستان و بلوچستان، هفدهمین دفتر فن‌بازار منطقه‌ای است که مأموریت توسعه بازار فناوری در محدوده جغرافیایی این استان را انجام خواهد داد.

202

کد خبر: 901461

وب گردی

وب گردی