چرا تعداد زیادی از زلزله زدگان هنوز اسکان موقت داده نشده و در چادر هستند؟

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در پاسخ به این سوال که چرا تعداد زیادی از زلزله زدگان هنوز اسکان موقت داده نشده و در چادر هستند، گفت: طبق اعلام مسئولان و ضوابط تعیین شده تنها افرادی که واحد مسکونی خسارت دیده آن ها در گروه احداثی نوع یک باشد می توانند کانکس دریافت کنند.

به گزارش ایسکانیوز، رضا خواجه ای اظهار کرد: به دنبال وقوع زلزله مهیب 7.3 ریشتری استان کرمانشاه و پس از ارزیابی های به بعمل آمده از مجموع واحدهای مسکونی خسارت دیده، 21 هزار و 158 واحد به عنوان واحدهای احداثی نوع یک و 19 هزار و 445 واحد نیز به عنوان احداثی نوع 2 شناخته شدند.
وی با بیان اینکه تا امروز عملیات آواربرداری 12 هزار و 498 واحد به اتمام رسیده، گفت: کار پی کنی سه هزار و 152 واحد نیز انجام شده است.
خواجه ای یادآور شد: همچنین 898 واحد اجرای فنداسیون آن ها انجام و 216 واحد نیز اسکلت گذاری شده اند.
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در ادامه از آغاز عملیات بازسازی 11 هزار و 252 واحد تعمیری در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: تاکنون کار بازسازی چهار هزار و 600 واحد به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: 30 هزار و 452 واحد نیز برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند که تاکنون با 16 هزار و 781 مورد عقد قرارداد صورت گرفته است.
خواجه ای همچنین از پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض به 23 هزار و 235 واحد خبر داد و گفت: هشت هزار و 900 واحد از این تعداد تسهیلات و 14 هزار و 335 واحد نیز کمک بلاعوض دریافت کرده اند.
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون 18 هزار و 360 خانواده زلزله زده اسکان موقت داده شده اند، افزود: 14 هزار و 667 خانواده هم کانکس تحویل گرفته اند و سه هزار و 693 خانواده نیز اعلام کرده اند به جای کانکس وجه اجاره بها را دریافت می کنند.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا تعداد زیادی از زلزله زدگان هنوز اسکان موقت داده نشده و در چادر هستند، گفت: طبق اعلام مسئولان و ضوابط تعیین شده تنها افرادی که واحد مسکونی خسارت دیده آن ها در گروه احداثی نوع یک باشد می توانند کانکس دریافت کنند.
خواجه ای افزود: این افراد نیز 21 هزار و 158 خانواده هستند که بیش از 18 هزار نفر آن ها اسکان موقت داده شده اند.
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه همچنین در پاسخ به اینکه در جلسه اخیر شورای اداری استان که روز دوم بهمن برگزار شد، استاندار کرمانشاه خواستار حذف قید واژه نوع یک و 2 شده است، گفت: هنوز در این خصوص دستورالعملی به دست ما نرسیده است.
وی تاکید کرد: کانکس به اندازه کافی موجود است و خانوارهایی که مشمول واحدهای احداثی نوع یک هستند می توانند با مراجعه به همکاران مستقر ما درخواست دریافت کانکس را ارائه کنند و در اسرع وقت نیز تحویل بگیرند.
خواجه ای در ادامه به وجود برخی مشکلات نظیر کمبود سرویس های بهداشتی در مناطق زلزله زده اشاره و اظهار کرد: با وجود اینکه این موضوع در حیطه وظایف بنیاد مسکن نیست اما با این حال کار نصب 160 سرویس را آغاز کرده ایم.
وی با بیان اینکه تا امروز کار نصب حدود 70 سرویس بهداشتی انجام شده است، گفت: کار نصب بقیه سرویس های بهداشتی نیز تا پایان هفته انجام می شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

منبع: ایرنا

901/900

کد خبر: 901471

وب گردی

وب گردی