با کمبود مسکن در شهرهای کوچک روبرو هستیم/ توجه ویژه  وزارت راه و بانک ها به مناطق روستایی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به زلزله هایی که اخیرا اتفاق افتاده، واحدهای روستایی بیشتر باید مورد توجه قرار گیرند، بنابراین وزارت راه و بانک ها باید اقداماتی را در این زمینه انجام و نیز تسهیلاتی را در نظر داشته باشند.

حمید بنایی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به جلسه اخیر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با مدیران بانک ملی، بانک مسکن و نیز معاون وزیر راه و شهرسازی که در راستای اتخاذ تصمیماتى برای بهبود روند معاملات مسکن تشکیل شده بود، اشاره کرد و گفت: در این جلسه آخرین وضعیت حاکم در مناطق شهری و نیز مناطق روستایی مورد بررسی قرار گرفت، در مجموع آمارى که وزارت راه از عملکرد خود ارائه داد، حاکى از بازسازی و نیز احداث 200 هزار واحد روستایی است، که براساس اعلام سازمان بازررسی تاکنون تنها 29 درصد از تعهدات ساخت 200 هزار واحد روستایی اجرایی شده است.

او با اشاره به مناطق شهرى افزود: در حوزه شهری، روند معاملات در کلان شهرها با مشکل چندانى مواجه نیست، این در حالیست که در شهرهاى کوچک با کمبود مسکن روبرو هستیم و مى بایست تدابیرى در این زمینه اتخاذ شود.

بنایى با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه و نیز لایحه بودجه سال ٩٥ و ٩٦ توجه ویژه اى به بازسایى 200 واحد روستایی شده است، اظهار داشت: با توجه به زلزله هایی که اخیرا اتفاق افتاده، واحدهای روستایی بیشتر باید مورد توجه قرار گیرند؛ بنابراین وزارت راه و بانک ها باید اقداماتی را در این زمینه انجام و نیز تسهیلاتی را در نظر داشته باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه شهری با مازاد مسکن مواجه هستیم، گفت: از دیگر مباحثی که در جلسه اخیر مطرح شد، بحث سند ملی ساختمان بود که قرار شد تا در زمینه مشکلات موجود بحث و نیز طرح هایی در راستاى برطرف شدن معضلات ارائه شود.

بنایى اظهار داشت: بنا به درخواست رییس کمیسیون عمران مجلس شوراى اسلامى قرار بر این شد تا یک جلسه ویژه برای سند ملی ساختمان و نیز اجراى برخى از طرح ها برگزار شود تا در این جلسه برنامه های دولت در زمینه رونق بازار مسکن و نیز بافت هاى فرسوده ارائه شود.

او خاطرنشان کرد: مسئولان وزارت راه و شهرسازی مدعی هستند که روند معاملات مسکن نسبت به چند وقت گذشته تاحدودی بهبود یافته و در جهت رونق در حرکت است، اما جمع بندی جلسه بدین صورت شد که مسئولان باید مستنداتی را درخصوص بهبود معاملات بازار مسکن و نیز رونق آن را در جلسه بعد که بعد از نهایى شدن لایحه بودجه تشکیل مى شود، ارائه دهند.

401

کد خبر: 901482

وب گردی

وب گردی