درآمد اختصاصی دانشگاه ها باعث خودکفایی بودجه ای می شود

دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی باید از طریق ارتباط با جامعه، سازمان ها و صنایع، درآمد اختصاصی داشته باشند و ضمن خودکفایی خود، نیازهای بخش های مختلف جامعه را رفع کنند.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر مسعود برومند با اشاره به اینکه زمان اتکا به بودجه های عمومی و دولتی در حال سپری شدن است؛ تصریح کرد: دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی باید از طریق ارتباط با جامعه، سازمان ها و صنایع، درآمد اختصاصی داشته باشند و ضمن خودکفایی خود، نیازهای بخش های مختلف جامعه را رفع کنند.

دبیر کل شورای عالی عتف اظهار داشت: پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوّی باید براساس اساسنامه و ماموریت های قانونی، برای خود یک رسالت راهبردی در توسعه کشور تعریف کند و در افزایش رفاه عمومی جامعه موثر باشد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به رشته تخصصی و سوابق مدیریتی دکتر ابطحی به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوّی گفت: قطعاً وی با بهره‌مندی از ظرفیت انسانی موجود در این پژوهشگاه، خواهد توانست آینده روشنی را برای ارتقای پژوهش های دریایی در کشور ترسیم کند.

دکتر برومند با قدردانی از خدمات دکتر حاجی زاده، رئیس سابق پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوّی، تاکید کرد: عمل در چارچوب قانون، ارتقای نظم سازمانی و اداری و ازهمه مهم تر تربیت جانشین و مدیران آینده پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوّی از نکاتی است که دکتر ابطحی، رئیس جدید این پژوهشگاه باید مدنظر داشته باشد.

در ادامه این آیین، دکتر بهروز ابطحی، رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوّی گفت: باید در این پژوهشگاه تلاش کنیم با پژوهش ها و مطالعات خود، زمینه های بهره مندی کشور از دریاها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اهمیت دریاها در قدرت و اقتدار یک کشور گفت: تمام کشورهای قدرتمند دنیا به حوزه دریاها توجه ویژه دارند و از ظرفیت های مختلف دریا برای افزایش قدرت اقتصادی، سیاسی و نظامی خود استفاده می کنند.

دکتر ابطحی با قدردانی از مدیران پیشین پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوّی گفت: باید شناخت علمی و صحیح جامعه و بویژه مدیران کشور را نسبت به دریاها افزایش دهیم تا دریا به عنوان یک مولفه مهم توسعه کشور محسوب شود.

در پایان این آیین، حکم انتصاب دکتر ابطحی به وی اهدا شد.

دکتر بهروز ابطحی فارغ‌التحصیل دکتری زیست‌شناسی دریا، از انستیتو اقیانوس‌نگاری روسیه (VNIRO) و استاد پایه ۲۴ دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی است.

از تجربیات کاری دکتر ابطحی در حوزه علوم دریایی می‌توان به فعالیت به عنوان مجری و هماهنگ کننده آزمون‌های تحصیلات تکمیلی رشته‌های علوم دریایی و اقیانوسی دانشگاه‌های دولتی، حضور در گشت‌های بلندمدت و کوتاه مدت تحقیقات و تولیدات دریایی در خلیج فارس، خزر جنوبی، خزر شمالی و خلیج فنلاند و نیز تدوین، راه‌اندازی و تدریس درس غواصی در برنامه دروس اصلی مصوب رشته زیست دریا دوره کارشناسی ارشد (اولین تجربه در دانشگاه‌های غیرنظامی کشور) اشاره کرد.

202

کد خبر: 901503

وب گردی

وب گردی