آغاز مطالعه احداث۶۳۰۰کلیومتر راه آهن سریع‌السیر

معاون فنی وزیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از آغاز مطالعه طرح جامعه ساخت ۶۳۰۰ کیلومتر خط آهن سریع السیر خبر داد و گفت: این خطوط امکان ارتباط با شهرهای اصلی محل احداث را فراهم می کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مازیار یزدانی گفت: طرح جامع ساخت و توسعه حدود ۶۳۰۰ کیلومتر خط آهن سریع السیر، با امکان ارتباط شهرهای اصلی در دست برنامه ریزی و مطالعه است و با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته ۲۰ خط سریع السیر طی ۴ فاز تا پایان سال ۲۰۴۱ ساخته و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

او راه اندازی قطارهای سریع السیر در کشور را به عنوان اقدامی کاملا اقتصادی ضروری دانست و گفت: این امر نه تنها موجب حمایت از رشد جمعیت و تسهیل توسعه اقتصادی و اجتماعی در مناطق شهری و نواحی پیرامونی آن می شود، بلکه ازدحام سامانه های فعلی را کاهش داده و موجب صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش تصادفات و حفاظت از محیط زیست می شود.

معاون فنی وزیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه این نوع حمل و نقل با مزیت هایی چون دسترسی سریع و ارزان، ایمنی و آسایش برای مسافران همراه است، افزود: امید است توسعه قطارهای حومه ای، حجم قابل ملاحظه‌ای از سفرهای جاده‌ای، هوایی و ریلی کم سرعت را به سیستم سریع السیر ریلی انتقال دهد.

401

کد خبر: 901523

وب گردی

وب گردی