ترامپ: به مردم آفریقا احترام می گذاریم

رییس جمهوری آمریکا با ارسال نامه‌ای به اتحادیه آفریقا مراتب احترام این کشور را به مردم آفریقا ابلاغ کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واشنگتن پست؛ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در نامه جدیدی به سران کشورهای آفریقایی نوشت که «عمیقا» به مردم قاره سیاه احترام می گذارد. او همچنین از سفر دوره ای «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا در ماه مارس به قاره آفریقا خبر داد.

تاریخ این نامه برای روز پنجشنبه است و خطاب به سران کشورهای آفریقایی نوشته شده که قرار است فردا در اجلاس اتحادیه آفریقا در پایتخت اتیوپی شرکت کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس و دو تن از مقامات دولت ترامپ ارسال این نامه را تایید کرده اند. در بخشی از این نامه آمده است: دولت آمریکا «عمیقا» به ارزش های مشترک میان آمریکا و کشورهای آفریقایی احترام می گذارد و به حفظ روابط قوی با ملت های آفریقایی متعهد است.

جزئیات سفر دوره ای تیلرسون به قاره آفریقا در این نامه ذکر نشده است.

مقامات کابینه ترامپ طی هفته گذشته درصدد رفع و رجوع اظهارات نژادپرستانه رئیس جمهور آمریکا درباره کشورهای آفریقایی بودند. ترامپ هفته گذشته در یک نشست، کشورهای آفریقایی را به «کثافت خانه» تشبیه کرده بود. این در حالی است که او مدعی شده از چنین کلماتی استفاده نکرده است و اعضای نشست به اشتباه آن را منتشر کرده اند.

دونالد ترامپ روز گذشته در حاشیه اجلاس داووس با رئیس جمهور کشور آفریقایی روآندا و «پل کاگیم»، رئیس جدید اتحادیه آفریقا دیدار و آنها را دوست آمریکا توصیف کرد.

کد خبر: 901524

وب گردی

وب گردی