پست جدید مدیریتی برای خواهر رهبر کره شمالی

روزنامه «چوسان ایبو» کره جنوبی مدعی شد رهبر کره شمالی یک پُست مدیریتی مهم دیگر را به خواهر ۲۸ ساله‌اش داده است.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه «چوسان ایبو» چاپ کره جنوبی مدعی شد «کیم یو جونگ» خواهر 28 ساله «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی به سمت جدید دیگری منصوب شده است.

پیش از این، برخی منابع خبری در اکتبر سال گذشته میلادی از عضویت کیم یو جونگ در عالی ترین نهاد تصمیم گیری کره شمالی که بیشترین اختیارات را در اتخاذ تصمیم های دولتی پس از رهبر این کشور دارد، خبر دادند.

روزنامه چوسان ایبو به نقل از یک منبع ناشناس نوشت: جدیدترین تصاویر منتشر شده از کیم یو جونگ، او را در حالی نشان می دهد که کنار «چو ریونگ هائه»، مشاور ارشد رهبر کره شمالی ایستاده است. رتبه بندی مقامات دولتی در کره شمالی اغلب به واسطه محل قرار گرفتن آنها نسبت به رهبر در یک مراسم عمومی مشخص می شود.

در ادامه گزارش این روزنامه آمده است: با توجه به موقعیتی که خواهر 28 ساله رهبر کره شمالی قرار گرفته است می توان دریافت که او برای سِمت مهمی انتخاب شده است. این موقعیت متعلق به «جانگ سونگ تائک»، عموی قدرتمند کیم جونگ اون و وزیر امنیت سابق کره شمالی بود. او در سال 2013 اعدام شد و کنترل وزارت امنیت به دولت واگذار شد. به نظر می رسد، او برای وزارت امنیت کره شمالی انتخاب شده باشد.

کیم یو جونگ، خواهر تنی کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی است که سال گذشته در فرودگاه کوالالامپور ترور شد. به عبارت دیگر کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره شمالی پدر کیم یو جونگ و کیم جونگ اون بوده ولی مادرشان متفاوت است.

کیم یو جونگ در حال حاضر، یکی از زنان تاثیرگذار و با نفوذ کره شمالی است. سن دقیق وی مشخص نیست ولی گفته می شود او در اواخر دهه 20 به سر می برد. کیم یو جونگ در کنار «ری سل یو»، همسر کیم جونگ اون از معدود زنانی هستند که معمولا در عرصه سیاسی این کشور و محافل عمومی مشاهده می شوند.

برخی منابع خبری اعلام کرده اند رهبر کره شمالی اعتماد زیادی به خواهرش دارد و وظایف مهم بخش تبلیغات حزب حاکم کارگر را به او واگذار کرده است. کیم یو جونگ در بیشتر مواقع برادرش را همراهی می کند و گفته می شود یکی از نخستین اعضای خانواده کیم است که به احتمال زیاد در المپیک زمستانی کره جنوبی حاضر شود.

با وجود این، برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که کیم جونگ اون در نظر دارد کیم یو جونگ را نزدیک خود نگه دارد تا ضمن رصد اقدامات خواهرش، هر گونه خطر ترور از سوی اقوام ناتنی اش را کنترل کند.

کد خبر: 901527

وب گردی

وب گردی