شکایت دو دادستان آمریکایی از دولت ترامپ!

دادستان‌های ایالت‌های نیویورک و مینه‌سوتا از دولت ترامپ به دلیل لغو بودجه یک میلیارد دلاری برنامه بهداشتی حدود ۸۰۰ هزار نفر شکایت کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، دو دادستان کل ایالت های مینه سوتا و نیویورک آمریکا روز گذشته (جمعه) از دولت دونالد ترامپ به دلیل قطع بودجه مربوط به یک برنامه بهداشتی و سلامت که به صدها هزار نفر از خانواده های کم درآمد اختصاص داده شده بود، شکایت کردند.

«اریک اشنایدرمن،» دادستان کل نیویورک در بیانیه ای اعلام کرد: این شکایت روز جمعه در دادگاه فدرال منهتن نیویورک تنظیم شد و در اعتراض به قطع بودجه یک میلیارد دلاری مربوط به برنامه های بهداشتی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا بود که از سوی ترامپ و جمهوری‌خواهان لغو شد.

همچنین «لوری سوآنسون»، دادستان کل مینه سوتا هم در این شکایت نامه نوشته بود که دولت دونالد ترامپ بدون طی کردن مراحل قانونی و ارائه اسناد کافی، این بودجه را قطع کرده است.

براساس محتوای این شکایت نامه، حدود 800 هزار نفر در دو ایالت نیویورک و مینه سوتا تحت پوشش این بیمه درمانی بودند.

سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات درمانی آمریکا تاکنون به این مساله واکنشی نشان نداده است.

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، وزارت بهداشت و خدمات درمانی آمریکا به هر دو ایالت اعلام کرد که بودجه مربوط به برخی از برنامه های بهداشتی را قطع می کند؛ زیرا کنگره هیچ بودجه ای را به آنها اختصاص نداده است. اشنایدرمن اعلام کرد که این بودجه 25 درصد از هزینه های مربوط به برنامه های بهداشتی نیویورک را شامل می شد.

اواخر سال گذشته میلادی اعضای جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا سرانجام به لغو «لایحه مراقبت مقرون به صرفه» موسوم به اوباماکر رأی مثبت دادند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که لغو اوباماکر باعث افزایش حق بیمه خواهد شد و در نهایت بیمه شدگان را مجبور به خروج از برخی از پوشش های بیمه ای خواهد کرد.

برنامه درمانی اوباماکر که اوباما در سال 2010 رسما آن را تصویب کرد، یکی از اصلی ترین دستاوردهای دوره ریاست جمهوری اوباما محسوب می شود. هدف باراک اوباما این بود که میلیونها شهروند آمریکایی فاقد بیمه درمانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

ترامپ تاکنون چندین میراث دوره ریاست جمهوری باراک اوباما را به بهانه های مختلف از بین برده است که اوباماکر تنها یکی از آنها محسوب می شود.

کد خبر: 901534

وب گردی

وب گردی