هیلاری کلینتون: تبعیض علیه زنان و زن‌ستیزی در آمریکا بسیار رایج است

وزیر خارجه اسبق آمریکا و نامزد ریاست جمهوری پیشین حزب دموکرات در کتاب خود، تبعیض جنسیتی علیه زنان و زن‌ستیزی در آمریکا را امری رایج خوانده است.

به گزارش ایسکانیوز، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، در کتاب خود با عنوان «چه اتفاقی افتاد»، یکی از علل شکست خود را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا «زن بودنش» دانست و نوشت: تبعیض جنسیتی علیه زنان و زن‌ستیزی در آمریکا بسیار رایج است.

هیلاری کلینتون، نامزد ریاست جمهوری پیشین حزب دموکرات که در رقابت با دونالد ترامپ، رییس جمهور کنونی آمریکا، در انتخابات سال ۲۰۱۶ شکست خورد، در بخشی از کتابی که پس از شکست در آن انتخابات تحت عنوان «چه اتفاقی افتاد» به چاپ رساند، درباره یکی از علل شکست خود، اینچنین نوشته است: «تبعیض جنسیتی و تنفر از زنان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ نقش ایفا کرد. یکی از دلایل روشنِ آن این است که همان نامزدی که قائل به تبعیضات جنسیتی علیه زنان بود (دونالد ترامپ) در این انتخابات پیروز شد. شمار بسیار زیادی از مردم (رأی دهندگان آمریکایی) به نوار صوتیِ او (ترامپ) که در آن با افتخار درباره حملات جنسی به زنان صحبت می‌کرد، گوش کردند و آنگاه شانه‌های خود را (از روی بی‌اعتنایی به این مسئله) بالا انداختند و گفتند: ما باز هم به او رأی می‌دهیم.»

هیلاری کلینتون افزود: «زن بودن در دنیای سیاستِ آمریکا امری بسیار دشوار، طاقت‌فرسا و تحقیرکننده است. اِلِنور روزوِلت (همسر رییس جمهور اسبق آمریکا) گفته است: زنان در سیاست، نیاز دارند پوستی به کلفتی پوست کرگدن داشته باشند.»

او در بخش دیگری از این کتاب نوشته است، بسیاری از آمریکایی‌ها به نهاد‌هایی که نسل‌های گذشته به آن‌ها تکیه داشتند و مطمئن بودند به مردم اطلاعاتِ واقعی و بی‌غرض می‌دهند، ایمان و اعتماد خود را از دست داده‌اند. این نهاد‌ها شامل دولت، دانشگاه‌ها و همچنین مطبوعات و رسانه‌ها می‌شود. در ضمن، میلیاردِرهای راستگرا در آمریکا، مانند "خانواده‌ی مِرسِر" و همچنین برادران "چارلز کوچ و دیوید کوچ" زمان و پول‌های زیادی هزینه کرده‌اند تا «حقیقتی ثانوی» ایجاد و آن را جایگزینِ حقایق واقعی کنند. دستگاه تبلیغاتی دونالد ترامپ در خلال مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ نیز همین خط سیر را پیگیری می‌کرد و با انکار حقایق (مانند تغییرات اقلیمی کره زمین)، این مسائل را صرفاً حقه چینی‌ها و امثال آن معرفی می‌کرد. اظهارات ترامپ و گروه تبلیغاتی‌او بیشتر شبیه مطالبِ بی‌اساس در روزنامه‌های زرد بود که در هر سوپرمارکتی می‌توان آن را خرید. از اینرو، هرکس به ترامپ انتقاد می‌کرد، با اطلاعاتِ ساختگی و اتهامات تحقیرآمیز و سخنان دندان‌شکنِ ترامپ - که استعدادی غیرعادی برای استفاده از این نوع حملات علیه منتقدانِ خود دارد - روبرو می‌شد. ترامپ بیش از پیش به از دست رفتن اعتماد مردم به نهاد‌های دیرینه آمریکا کمک کرد، زیرا او اخبار را با سرگرمی و برنامه‌های تلویزیونی را با واقعیت، تلفیق کرده و شرایطی مبهم و نامشخص را برای مردم آمریکا به‌وجود آورده بود.

کد خبر: 901546

وب گردی

وب گردی