حکمرانی زمستان در استان ها

بارش برف و کولاک از شب گذشته در بسیاری از استان ها کشور شروع شده است و همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های ایسکانیوز، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام کرده است 17 استان کشور درگیر برف و کولاک هستند.

استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، سمنان، کرمانشاه، کردستان، گلستان، قزوین، زنجان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، همدان ، تهران، استان مرکزی، گیلان ، اصفهان،مازندران ،خراسان رضوی و ارتفاعات محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه شاهد بارش شدید برف هستند.

در اکثر استان های برفی مدارس تعطیل شده است ادارات و سازمان های دولتی نیز در برخی شهرها تعطیل شد و در برخی دیگر نیز با تاخیر آغاز می شود.

پلیس از رانندگان خواست تا حد ممکن از منزل خارج نشوند و در صورت تردد تجهیزات کامل از جمله زنجیر چرخ و سوخت کافی همراه داشته باشند.

در ادامه به وضعیت استان های برفی کشورمان نگاهی خواهیم داشت:

گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان اعلام کرد همه راه های استان گلستان باز است اما به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و استفاده از زنجیرچرخ در مسیرهای کوهستانی الزامی است.

صادق علی مقدم طبق پیش بینی های انجام شده و با حضور فعال تمام نیروهای امدادی همه راه های مواصلاتی استان باز است اما به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و استفاده از زنجیر چرخ در مسیرهای کوهستانی الزامی می باشد.

صادق علی مقدم گفت: در جلسه دیروز ستاد مدیریت بحران استان ، پس از بررسی الگوهای جوی و ارزیابی های دقیق اطلاعات ایستگاه های هواشناسی، اطلاعیه ای مبنی بر تعطیلی مدارس مناطق کوهستانی صادر کردیم و تلاش کردیم تا با اطلاع رسانی به موقع هم استانیان گرامی را در جریان امور قرار دهیم.

وی افزود: بر همین اساس امروز نیز جلسه ای برای بررسی و ارزیابی الگوهای جوی خواهیم داشت و در صورتی که نیاز به تعطیلی باشد اطلاعیه های لازم را به موقع و در کوتاه ترین زمان ممکن به اطلاع مردم عزیزمان برسانیم البته تلاش میکنیم مناطقی که تعطیل می شوند را به طور دقیق اعلام کنیم.

مقدم گفت: ستاد بحران و تمام نیروهای امدادی طی امروز و روزهای آینده برای خدمت رسانی به مردم با آمادگی کامل در مناطق مختلف استان مستقر هستند.

کرمانشاه/بازگشایی راه 25 روستای مسدود شده کرمانشاه

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برف راه حدود 25 روستای استان را مسدود کرده بود، گفت: اکنون در هیچکدام از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان مشکل تردد نداریم.

ناصر محبی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: سامانه بارشی که از روز گذشته (7 بهمن) در کرمانشاه شروع به فعالیت کرد، باعث بارش برف در استان شد که در برخی مناطق از جمله محدوده شهرستان سنقر و کلیایی تا حدود 40 سانتیمتر هم بارش برف داشتیم.

وی ادامه داد: اگرچه بارش برف باعث شد راه حدود 25 روستا مسدود شود، اما با اقداماتی که انجام شد راه همه روستاهای استان اکنون باز است و هیچ مشکلی برای تردد در این نقاط نداریم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه کار برف‌روبی و نمک پاشی در راه‌های روستایی استان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: این کار تا ظهر امروز (8 بهمن) به اتمام خواهد رسید.

محبی تصریح کرد: هم اکنون تمام راه‌های اصلی و فرعی استان باز است و تردد در همه محورها صورت می‌گیرد.

وی بیشترین میزان بارش برف را مربوط به شهرستان‌های سنقروکلیایی و صحنه دانست که امکانات بیشتری برای ارائه خدمات به مردم در این نقاط متمرکز شده است.

به گفته این مسئول، تا زمانی‌که فعالیت این سامانه بارشی ادامه دارد، حدود 520 نفر نیرو به همراه 340 دستگاه ماشین آلات در تمامی محورهای استان پای کار هستند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه یادآوری کرد: در تمامی حدود هشت هزار کیلومتر راه‌های استان در حال ارائه خدمات به مردم هستیم و خوشبختانه مشکل حادی هم از نظر انسداد راه‌ها و یا تصادفات شدید نداشتیم.

محبی از مردم خواست از ترددهای غیرضرروری خودداری کنند و حتما مسائل ایمنی را خصوصا در محورهای برف گیر و گردنه‌ها رعایت کنند.

وی همراه داشتن زنجیر چرخ، لباس گرم و ... را ضروری خواند و از رانندگان خواست از سلامت خودرو خود و تجهیزات آن از جمله برف پاک کن، بخاری، لاسیتک و ... مطمئن باشند.

محبی گفت: مردم همکاری لازم را با اکیپ ها و عوامل راهداری داشته باشند تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.

خراسان رضوی

مرکز مدیریت راه های خراسان رضوی اعلام کرد: هم اکنون برف در حوزه شهرستان های تربت حیدریه- زاوه - رشتخوار- مه ولات - باخرز- زاوه- کاشمر – بردسکن در حال بارش است.

هم اکنون همه محورهای ارتباطی خراسان رضوی باز است و رفت و آمد در آن انجام می شود .

هواشناسی خراسان رضوی هوای امروز را در مناطق مختلف استان ابری ، مه آلود در بعضی ساعات با بارش پراکنده برف ، گاهی وزش باد نسبتاً شدیدپیش بینی کرده است.

برای مشهد هم حداکثر دمای امروز 6 درجه سانتیگراد زیر صفر و حداقل دما 13 درجه سانتیگراد زیر صفر پیش بینی شده است.

همدان

بارش برف در همدان همچنان ادامه دارد .برف موجب کندی تردد در جاده ها و خیابانها شده است.

رئیس پلیس راه استان همدان گفته در همه محور های همدان بجز گرنه آوج تردد بدون زنجیر چرخ امکان پذیر است.

سرهنگ عزیزی با اشاره به یخ زدگی در برخی محورها هم گفته رانندگانی که قصد عبور از مسیر های استان را دارند تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان همدان همچنین اعلام کرد به علت بارش برف، برودت هوا و لغزندگی سطح معابر عمومی، تمامی دوره های تحصیلی در سراسر استان در نوبت بعد از ظهر یکشنبه 8 بهمن ماه تعطیل است.

لغو پروازهای گرگان به تهران

از شب گذشته تاکنون سه پرواز از گرگان به تهران و دو پرواز از تهران به گرگان لغو شده است.

پرواز ۶۳۵ هواپیمایی آسمان و پرواز ۳۳۵۹ هواپیمایی جمهوری اسلامی در مسیر گرگان-تهران شب گذشته به دلیل شرایط جوی فرودگاه مهرآباد لغو شد.

در شب گذشته همچنین پرواز ۱۲۹۴ هواپیمایی قشم در مسیر تهران-گرگان به دلیل شرایط جوی فرودگاه مهرآباد لغو شد.

همچنین صبح امروز نیز پرواز شماره ۱۲۹۵ شرکت هواپیمایی قشم در مسیر گرگان- تهران و پرواز ۶۲۸ هواپیمایی آسمان در مسیر تهران- گرگان به دلیل شرایط جوی فرودگاه مهرآباد باطل شد.

البرز
به دلیل تداوم بارش سنگین برف و یخبندان کلیه ادارات دولتی استان البرز به جز دستگاه های خدمات رسان و امدادی امروز یکشنبه تعطیل است.
بانک های استان نیز امروز یکشنبه با 3 ساعت تاخیر کار خود را آغاز می کنند.
برف سنگین سبب قطعی برق مناطقی از استان از جمله شهرک اداری کرج شده است.
فرود برف سنگین بر روی شبکه های برق سبب قطعی برق شده که 10 تیم شرکت توزیع برق در حال رفع این مشکل هستند.
بارش سنگین همچنین شب گذشته و صبح امروز باعث اختلال در تردد خودروها در خیابان های کرج و دیگر شهرستان های استان، جاده های برون شهری و ایجاد ترافیک های سنگین شده است.

محورهای شهرستان کوهرنگ یخ زد

سرهنگ رحمت‌الله نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: به علت بارش‌های شب گذشته سطح کلیه راه‌های استان لغزنده است که رانندگان باید با احتیاط رانندگی کنند.

وی افزود: با توجه به بارش برف و کولاک در سطح محورهای کوهرنگ به ویژه گردنه چری و شاه‌منصوری این محورها یخ زده‌اند که رانندگی در این محورها نیازمند احتیاط بیشتری است.

رئیس پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به پاشیدن شن و نمک در سطح محورهای استان بیان کرد: در برخی از محورها شن و نمک کمتری توسط شهرداران پاشیده شده بود که منجر به تصادفات زنجیره‌ای شده بود.

نجفی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در محورهای سورشجان بیش از 8 تصادف زنجیره‌ای گزارش شده که شهرداران برای جلوگیری از چنین حوادثی باید در زمان بارش برف در این زمینه فعال شوند.

ارتفاع برف در شهرستان اسلامشهر از بیست سانتیمتر گذشت

برف سنگین و کولاک شدید، خیابانها و معابر اسلامشهر و شهرها و روستاهای اطراف را پوشانده است.
انتظار می‌رود با توجه به بارش سنگین برف همراه با کولاک، خروج مردم از منازل و عبور و مرور در کوچه و خیابان های اسلامشهر به ویژه با خودرو، مشکل باشد.
بارش برف و کولاک، همچنان در اسلامشهر ادامه دارد.
شهردار اسلامشهر از نمک پاشی و شن پاشی معابر اصلی شهر خبر داد.
با این حال، معابر فرعی و کوچه های اسلامشهر، انباشته از برف است و تاکنون اقدامی برای برف روبی در آنها نشده است.
بر اساس اعلام آموزش و پرورش، همه مدارس اسلامشهر در نوبت صبح عصر امروز تعطیل است.
همچنین استانداری تهران اعلام کرده، کارکنان دولت، امروز دو ساعت دیرتر سر کار بروند یا از مرخصی استحقاقی خود استفاده کنند.

تأخیر در پرواز بیرجند- تهران

پرواز امروز شرکت ایران ایر در مسیر بیرجند – تهران، به علت بارش برف و شرایط نامساعد جوی تهران با تاخیر انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، آقای سلامی مدیر کل فرودگاه های خراسان جنوبی گفت: پرواز امروز بیرجند – تهران با هواپیمای ایران ایر باید ساعت 8:30 انجام می شد که با 11.5 ساعت تأخیر، امشب ساعت 20 انجام می شود.

لغو 5 پرواز از فرودگاه بندرعباس

به علت شرایط نامساعد جوی 5 پرواز از فرودگاه بندرعباس به تهران و رشت و تهران -بندرعباس لغو شد.

محمد امانی بنی مدیرکل فرودگاه های هرمزگان گفت: به علت شرایط نامساعد جوی 5 پرواز از فرودگاه بندرعباس به تهران و رشت و تهران -بندرعباس لغو شد.

وی افزود:صبح امروز چهار پرواز شرکت های آتا، زاگرس، کاسپین و آسمان از مسیر بندرعباس به تهران و رشت به علت برف و کولاک در مقصد لغو شد.

مدیرکل فرودگاه های هرمزگان گفت: همچنین پرواز صبح شرکت آتا از تهران به بندرعباس نیز لغو شد.

محمد امانی بنی افزود: پروازهای بعداظهر فعلا تغییر ندارد.

چهارمحال و بختیاری/برف و کولاک در 13 شهرستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر ۱۳ شهرستان و بخش استان دارای بارش برف و کولاک هستیم براثر این بارش‌ها ۳ عملیات ریزش‌برداری توسط راهداران انجام شد.

احمد جمشیدی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: از عصر روز گذشته تا صبح امروز با حضور در محورهای استان بر خدمات راهداری نظارت دارند و با توجه به بارش برف در اکثر نقاط استان در حال حاضر تردد خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی و گردنه‌ها روان است.

وی با اشاره به برف روبی جاده‌های استان توسط راهدار‌خانه‎ها افزود: به منظور تسهیل در رانندگی شن ونمک نیز در سطح محور‌های مواصلاتی ریخته شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش برف در استان بیان کرد: در حال حاضر 13شهرستان و بخش استان دارای بارش برف و کولاک و 5 محور شریانی و 15 محور غیرشریانی داری بارش هستند که خوشبختانه تاکنون هیچ محوری براثر بارش مسدود نشده است.

جمشیدی با اشاره به حضور راهداران در محورهای استان خاطرنشان کرد: شب گذشته در راستای خدمت به مردم در محورهای استان 150 راهدار و 137 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در حالت آماده‌ باش کامل بودند و در مجموع 1003 کیلومتر باند را برف‌روبی کردند و جهت جلوگیری از یخ‌زدگی معابر و محورها 433 تن شن و نمک مصرف شد.

وی با اشاره به ریزش‌های انجام شده در برخی نقاط کوهستانی گفت: شب گذشته توسط راهداران استان 3 عملیات ریزش‌برداری مانند ریزش کوه انجام شد و در همین راستا به 19 خودروی گرفتار برف امدادرسانی و 7 مسافر اسکان داده شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از مسافران و رانندگان خواست ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، خوردو‌های خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ مجهز کنند.

وضعیت جاده های اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: تردد در همه مسیرها جریان دارد و هیچ جاده ای بسته نیست.

،سرهنگ حسین پورقیصری در خصوص آخرین وضعیت راه‌های استان اظهار کرد: تردد در همه مسیرها جریان دارد و هیچ جاده‌ای بسته نیست.

وی افزود: گردنه ملااحمد به سمت تودشک و محور اردستان بادرود نیمه برفی بود که با تلاش راهداران هیچکس در بین راه نمانده است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان تاکید کرد: تمامی جاده‌های سطح استان اصفهان باز بوده و ترافیک در این محورها به صورت روان در حال انجام است.

لرستان/جاده‌های استان بسیار لغزنده است

رئیس پلیس‌راه استان لرستان گفت: جاده‌های استان لرستان بسیار لغزنده است و مه گرفتگی در سطح محور‌ها وجود دارد.

سرهنگ مرتضی چغلوند اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های استان، در حال حاضر جاده‌های استان بسیار لغزنده است.

وی افزود: کلیه راه‌های استان لرستان باز است و تردد به‌صورت عادی و روان برقرار است، ولی رانندگان به دلیل لغزنده بودن جاده‌ها باید جوانب احتیاط را رعایت کنند.

رئیس پلیس‌راه استان لرستان عنوان کرد: در گردنه‌های رازان (محور خرم‌آباد - بروجرد) و زالیان (محور بروجرد - اراک) بارش برف و مه گرفتگی گزارش شده است.

وی بیان کرد: همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است و به رانندگان توصیه می‌شود تجهیزات ایمنی به همراه داشته و بااحتیاط رانندگی کنند.

خاموشی برق حدود 40 روستای بخش های لاریجان و امامزاده عبداله

بارش شدید برف و کولاک در ارتفاعات کوهستانی وجنگلی شهرستان آمل باعث خاموشی برق حدود 40 روستای بخش های لاریجان و امامزاده عبداله شد.

بخشدار لاریجان آمل با بیان اینکه برق 10 روستا تا کنون وصل شده است. گفت : برق سایر روستاها تا عصر امروز یکشنبه وصل خواهد شد.

رضا مقدم افزود : بارش برف کماکان در دو شهر رینه وگزنک و بیش از 80روستای این بخش ادامه دارد و ارتفاع بارش برف در برخی مناطق بیش از 80 سانتیمتر است.

عسکر پور بخشدار امامزاده عبداله آمل نیز درباره قطع برق در 20 روستای این بخش گفت : چندین اکیپ کمکی از اداره توزیع برق آمل به روستاهایی واقع در دهستان چلاو و دهستانهای دیگر بخش امامزاده عبداله مشغول اتصال برق این روستاها هستند.

لغو پروازهای فرودگاه ایلام

مدیر فرودگاه شهدای ایلام از لغو شدن پروازهای این فرودگاه در نوبت صبح و عصر خبر داد.

علی متانت با بیان اینکه به دلیل بارش سنگین برف در تهران پروازهای شماره 840 و 841 تهران - ایلام - تهران لغو شدند افزود: این پروازها به سبب وضعیت نامناسب هوا، بارش برف و کاهش دید در فرودگاه تهران انجام نمی شوند.
مدیر فرودگاه شهدای ایلام یادآور شد: همچنین پروازهای شماره 3900 و 3901 (مشهد - ایلام - مشهد) روز یکشنبه هشتم بهمن ماه هواپیمایی آسمان نیز لغو شده است.
متانت با تاکید بر اینکه پرواز شماره ۳۸۴۵ امروز نوبت عصر ایلام به تهران نیز به علت بدی هوا نیز لغو شد افزود: هر هفته 52 پرواز در مسیر تهران - ایلام و بالعکس در فرودگاه شهدای ایلام انجام می شود که در این پروازها حدود پنج هزار و 200 مسافر جابه جا می شوند.

اسکان اضطراری 15 مسافر در راهدارخانه های ملایر

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ملایر گفت: شامگاه شنبه به علت ریزش برف و کولاک در محورهای ارتباطی این شهرستان، 15 تن در راهدارخانه های ملایر اسکان اضطراری داده شدند.

بارش بیش از 40 سانتی متری برف در کجور

رئیس راهداری نوشهر در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در مسیر اصلی جاده های کجور بیش از ۴۰ سانت برف باریده است، گفت: میزان بارش در جاده های فرعی بیشتر است.

سهیل درویش افزود: از روز گذشته سه اکیپ اداره راه در منطقه کجور مشغول پاکسازی و نمک پاشی مسیر هستند.

رئیس راهداری نوشهر تصریح کرد: در حال حاضر مسیر جاده اصلی منطقه کجور باز است اما بدون زنجیر چرخ تردد امکان پذیر نیست.

درویش توصیه کرد: مردم به علت بارش برف سنگین و برودت هوا از سفرهای غیر ضروری به منطقه کجور بپرهیزند و در صورت نیاز به سفر به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز باشند.

عملیات امدادرسانی در شهرستان های سقز و دهگلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در دو محور سقز و دهگلان امدادگران این جمعیت به بیش از ۱۳۰ نفر از مسافرانی که در راه مانده بودند، خدمت رسانی کردند.

حسن خدابنده لو در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰۰ نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر در ۱۵ پایگاه ثابت و سیار جمعیت هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان به صورت کاملا آماده باش در حال خدمات رسانی به در راه ماندگان بودند

وی اظهارداشت: نجاتگران جمعیت هلال احمر طی ۲۴ ساعت گذشته عملیات امدادرسانی را در دو محور شهرستان های سقز و دهگلان انجام دادند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به اینکه همه نجاتگران جمعیت هلال احمر طی شبانه روز گذشته در آماده باش کامل بودند، عنوان کرد: در دو محور مذکوربه بیش از ۱۳۰ نفر از در راه ماندگان توسط جمعیت هلال احمر خدمات رسانی شد.

خدابنده لو اظهارداشت: متاسفانه لغزنده بودن جاده ها و رعایت نکردن اصول ایمنی توسط برخی از رانندگان وسایل نقلیه باعث بروز برخی تصادفات شده و در این خصوص جمعیت هلال احمر طی ۲۴ ساعت گذشته به حادثه دیدگان ۳ تصادف محورهای استان خدمات رسانی کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان افزود: در تصادف های محور های گردنه مروارید کامیاران، گردنه صاحب سقز و دهگلان ۱۳ نفر مصدوم شده و توسط امداد گران و نجاتگران جمعیت به صورت سرپایی مداوا شدند.

لغو پروازهای فرودگاه اردبیل

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: در پی بارش برف و وضعیت نامناسب جوی دو پرواز فرودگاه اردبیل به مقصد تهران لغو شد.

سید فخرالدین هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: به مدت دو روز متوالی بارش برف در اردبیل تجربه شده و با این وجود برف‌روبی باند فرودگاه اردبیل برای ممانعت از کنسلی و تأخیر پروازها انجام شده است.

وی افزود: با وجود اینکه امروز یکشنبه باند فرودگاه اردبیل آماده فرود هواپیما بود، به دلیل شرایط نامناسب فرودگاه مهرآباد، پرواز اردبیل- تهران و بالعکس لغو شد.

به گفته هاشمی پرواز روز یکشنبه عتبات برقرار بوده و در زمان مقرر انجام می‌شود.

وی همچنین به برف‌روبی مداوم باند فرودگاه اردبیل اشاره کرد و افزود: تلاش بر این است شرایط جوی در زمان پروازها تأثیر منفی نداشته باشد.

مسدود شدن محور لوشان به قزوین و پونل به خلخال

رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه هم‌اکنون محور لوشان به قزوین و پونل به خلخال به‌علت بارش سنگین برف تا اطلاع ثانوی مسدود است گفت: شهروندان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

سرهنگ حسین محمدپور با اشاره به شرایط جوی نامساعد حاکم بر استان گیلان و بارش برف اظهار داشت: هم اکنون به‌علت بارش شدید برف در محور کوهین تردد کلیه وسایل نقلیه از لوشان به‌سمت قزوین تا اطلاع ثانوی مسدود است.

رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه بارش برف در محورهای کوهستانی استان گیلان شدت بیشتری دارد اعلام کرد: محور پونل به خلخال حد فاصل "زندانه" به خلخال به‌علت وضعیت نامناسب جوی و رعایت ایمنی مسافران مسدود است.

محمد‌پور با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط جوی حاکم بر استان در سایر راه‌های گیلان مشکل خاصی در تردد وجود ندارد خاطرنشان کرد: تردد در محورهای کوهستانی و برف‌گیر استان گیلان تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه توصیه‌ می‌شود با توجه به شرایط موجود شهروندان از تردد و سفرهای غیرضروری به‌ویژه در محورهای کوهستانی و برف‌گیر خودداری کنند گفت: توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی در محورهای کوهستانی استان باید به‌طور ویژه‌ای رعایت شود.

محمد‌پور با بیان اینکه مسافران از سفر‌های غیرضروری در این ایام پرهیز کرده و در صورت تردد تجهیزات زمستانی لازم و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند گفت: رانندگان درصورت مسافرت از سالم بودن سیستم‌های گرمایشی، برف‌پاک‌کن، سیستم ترمز و چراغ خودرو خود اطمینان حاصل کنند.

لغو 3 پرواز فرودگاه رشت

3 پرواز امروز فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به علت بارندگی لغو شد.

روابط عمومی فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت اعلام کرد : پرواز بندرعباس – رشت با شماره 646 و رشت – بندرعباس با شماره 647 شرکت هواپیمایی آسمان و همچنین پرواز مشهد – رشت با شماره 453 شرکت ایران ایر امروز به علت بارش برف لغو شد.
این 3 پرواز به علت برف در فرودگاه مهرآباد تهران امروز انجام نمی شود.
بقیه پروازهای فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت برقرار است.

نجات بیش از هزار نفر از میان برف و کولاک آذربایجان غربی

با تلاش ماموران هلال احمر استان آذربایجان غربی بیش از هزار نفر از میان برف و کولاک در جاده ها نجات یافتند.

محمودی اصل مدیرکل جمعیت هلال احمر استان گفت: برف سنگین و کولاک محورهای نقده به ارومیه، نقده به اشنویه، اشنویه به پیرانشهر و ارومیه، تکاب به شاهین دژ، قره تپه سلماس و ماکو و همچنین دیگر جاده های فرعی استان را بسته بود.

او گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر در کولاک و برف سنگین دیشب540 دستگاه با هزار نفر سرنشین گرفتار در میان برف را نجات دادند.

محمودی اصل اضافه کرد: در سراسر استان آذربایجان غربی نزدیک به 500 امدادگر در 18 پایگاه مشغول فعالیت و امدادرسانی هستند.

او گفت: برف و کولاک موجب بروز 12 مورد سانحه رانندگی شده بود که 18 نفر مصدوم داشت و اورژانس هلال احمر آنها را به بیمارستان های استان منتقل کرد.

کولاک در محورهای کوهستانی استان سمنان

رئیس پلیس راه استان سمنان از وجود کولاک در محورهای کوهستانی و برفگیر این استان خبر داد.

سرهنگ حسن خسروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: با وجود بارش برف در محورهای کوهستانی، رفت و آمد در محورهای استان در حال جریان است.

وی خاطرنشان کرد: براساس گزارش همکاران راهداری و تصاویر دوربین های پایش تصویری ترافیک در محورهای استان روان بوده و تردد در آنها عادی است.

این مسوول انتظامی با اشاره به بارش برف در بسیاری از نقاط استان تصریح کرد: به همراه داشتن زنجیرچرخ در محورهای سردسیر استان الزامی است.

رئیس پلیس راه استان سمنان از رانندگان خواست علاوه بر به همراه داشتن زنجیرچرخ و دیگر تجهیزات مورد نیاز محورهای برفگیر، از سیستم‌های گرمایشی خود مطمئن شوند.

وی از مسدود بودن محور دیباج به گلوگاه خبر داد و گفت: علاوه بر این تردد در محور شاهرود به رامیان در گردنه اولنگ نیز ممنوع است. از عموم کاربران جاده که قصد تردد از گردنه‌های برفگیر این استان را دارند خواستاریم حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

مفقود شدن سه نفر در اروانه شهرستان سرخه

معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان گفت: سه نفر از اهالی روستای اروانه شهرستان سرخه بر اثر بارش شدید برف و کولاک مفقود شدند.

علی یحیایی معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان با اشاره به اینکه سه نفر از اهالی روستای اروانه شهرستان سرخه مفقود شدند،گفت: اکیپ های هلال احمر با وجود برف فراوان برای امداد رسانی و یافتن سه مفقودی اعزام شدند.

وی افزود: این افراد طبق گزارش خانواده هایشان برای جمع آوری هیزم به منطقه وارد شده و مفقود شدنشان صبح امروز گزارش شده است.

بیش از 95 راه روستایی در زنجان مسدود است

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از 95 راه روستایی در زنجان مسدود است.

«جواد یوسفی» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه راهداران همه تلاش خود را برای بازگشایی راه‌های اصلی و روستایی استان به کار گرفته‌اند، اظهار کرد: وقوع کولاک و برودت هوا بازگشایی مسیرهای مواصلاتی را با مشکل مواجه کرده است. طوری که دیشب تعدادی از راه‌های روستایی بازگشایی شد ولی بر اثر بارش برف و در عرض چند ساعت دوباره مسدود شد.

این مسئول ادامه داد: بارش برف از بامداد روز جمعه آغاز شده است و در برخی جاده‌های استان زنجان، هم‌اکنون نیز جریان دارد. این در حالی است که تردد در اکثر مسیرهای کوهستانی و روستایی امکان‌پذیر نیست و شهروندان باید سفرهای خود را به تعویق بیندازند.

وی با بیان این‌که راهداران با ماشین‌آلات سبک و سنگین در تلاش برای نمک‌پاشی و تیغ‌زنی جاده‌های اصلی و فرعی هستند و مسیرهای بسته شده به زودی بازگشایی می‌شود، افزود: رانندگان و مسافران از تردد در مسیرهای کوهستانی و صعب‌العبور خودداری کنند؛ چراکه در حال حاضر و در صورت تردد به این مسیرها، با برف، مه غلیظ و کولاک مواجه می‌شوند.

یوسفی یادآور شد: شهروندان حتی برای عبور از شریان‌های اصلی بازگشایی شده، از سفرهای غیرضرور به جد پرهیز کنند و در صورت ضرورت با تمهید تجهیزات مناسب مانند زنجیرچرخ، سیستم گرمایش مناسب، سوخت کافی، چراغ‌های مه‌شکن و جیره خشک اقدام به تردد کنند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: شهروندان برای اطلاع از وضعیت جاده‌های کشور با سامانه 141 تماس بگیرند و یا این‌که به سایت www.141.ir مراجعه کنند. همچنین شهروندان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه‌های استان با سامانه 1816 در تماس باشند.

مسیرهای ارتباطی استان زنجان به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزادراه‌های «زنجان - تبریز» و «زنجان - قزوین» و 62 دستگاه ترددشمار مجهز است، در واقع استان زنجان 5840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزادراه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

لغو پروازهای فرودگاه مشهد به علت برودت هوا

مدیر روابط عمومی فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد گفت: با توجه به بارش شدید برف و کاهش دید افقی به ٤٥٠ متر در فرودگاه مشهد پروازهای ورودی فرودگاه مشهد تا بهبود شرایط دید انجام نمی‌شود.

کد خبر: 901637

وب گردی

وب گردی