اشتغال در مناطق روستایی از نکات برجسته لایحه بودجه 97 است

نماینده مردم قزوین در مجلس تنظیم بودجه 97 برمبنای عملکرد را موجب انضباط مالی، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری برشمرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه 8 بهمن در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 97 تنظیم آن را برمبنای عملکرد خواند و با اشاره به اینکه این اهتمام موجب انضباط مالی، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری می‌شود، گفت: بیشترین حجم مراجعات مردمی به دفاتر نمایندگان مجلس برای مشکلات بیکاری است که دولت در این لایحه به حل این معضل توجه داشته است.

وی از توجه به اشتغال در مناطق روستایی به عنوان یکی از نکات برجسته لایحه بودجه 97 نام برد و با اشاره به تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام در این لایحه اظهار داشت: دولت بر استفاده از بخش‌های عمومی و خصوصی جهت تقویت و تعیین تکلیف این پروژه‌ها توجه داشته است.

محمدی به تنظیم لایحه بودجه مطابق اولویت‌های برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: مشکل کمبود آب شرب و آب کشاورزی در استان‌های کشور به حدی است که به عنوان مثال فقط در استان قزوین به 100 روستا با تانکر آبرسانی می‌شود که دولت به حل این معضل در لایحه بودجه امسال توجه داشته است.

وی از اهتمام دولت به موضوع حل ریزگردها و ساماندهی پسماندها، توجه به توسعه حمل و نقل عمومی بویژه ریلی و اهتمام به حل مشکل بافت‌های فرسوده به عنوان یکی از علل اصلی افزایش خسارت‌ها پس از بحران‌ها اشاره کرده و بیان داشت: علاوه بر اینها تقویت بنیه دفاعی کشور در لایحه بودجه 97 مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران جزء 10 کشور برتر به لحاظ گردشگری بوده اما در حوزه جذب گردشگر جزو 80 کشور اول نیست، گفت: دولت به موضوع گردشگری به منظور ایجاد اشتغال ارزان در لایحه بودجه 97 توجه کرده است.

کد خبر: 901704

وب گردی

وب گردی