احتمال یخ‌‎زدگی لوله‌ها و کنتور آب زیاد است/ قطعی برق در مخزن کوه‌سیاه و 15 حلقه چاه در آبفای جنوب غربی

رئیس مرکز مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در ساعات آینده احتمال یخ‌زدگی لوله‌ها و کنتورهای آب زیاد است و ضروری است شهروندان اقدامات لازم برای حفاظت از کنتورهای آب را به انجام رسانند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رئیس مرکز مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در ساعات آینده احتمال یخ‌زدگی لوله‌ها و کنتورهای آب زیاد است و ضروری است شهروندان اقدامات لازم برای حفاظت از کنتورهای آب را به انجام رسانند.

محمدرضا احمد نسب در این زمینه توضیح داد: پوشش کنتور و لوازم جانبی آن با استفاده از پوشال، پشم شیشه یا سایر پوشش‌های مناسب باید انجام بگیرد و البته به صورتی باشد که کنتور آب به‌راحتی قابل قرائت باشد.

او افزود: شهروندان از ورود و تجمع آب در داخل حوضچه کنتور جلوگیری کنند و در صورت یخ‌زدگی کنتور و لوله‌های رابط از گرم‌کردن ناگهانی کنتور و استفاده از آب جوش یا ایجاد آتش در اطراف کنتور جدا خودداری شود.

احمدنسب ادامه داد: کلیه واحدهای عملیاتی شرکت‌های زیرمجموعه آبفای استان تهران در حالت آماده‌باش هستند.

قائم مقام مدیرعامل در ستاد مدیریت بحران آبفای استان تهران در بخش دیگری از سخنان با اشاره به قطع برق برخی مناطق در تهران و شهرهای دیگر استان گفت: به علت قطع برق در منطقه 22 تهران، تعدادی از چاه‌های آب منطقه 22 از مدار خارج شده بود که با تلاش نیروهای امدادی وارد مدار شد.

او ادامه داد: در منطقه وردآورد تعدادی از چاه‌های آب به علت قطع برق از مدار خارج شده‌اند که در تلاشیم این مشکل رفع شود؛ هم‌چنین برق مخزن کوه‌سیاه و 15 حلقه چاه در آبفای جنوب غربی قطع است که عمدتا به علت شکستگی درختان و قطع خطوط برق بوده است.

احمدنسب در پایان اضافه کرد: خوش‌بختانه در روند توزیع آب در تهران و شهرهای دیگر استان مشکل خاصی وجود ندارد.

402

کد خبر: 901735

وب گردی

وب گردی