دانشگاه آزاد اسلامی ایلام آثار و برکات خوبی برای استان داشته است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان ایلام منشا تحول بوده و آثار و برکات خوبی برای استان داشته است که باید در سایه همدلی و تفاهم کارها را پیگیری کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت اسلام والمسلمین محمد نقی لطفی در دیدار با سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام ضمن تبریک انتصاب دکتر میرزایی حیدری سرپرست جدید این دانشگاه در استان ایلام و تقدیر از زحمات رئیس سابق این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای سوابق درخشانی در عرصه علمی است که موردعنایت امام (ره) بوده و تلاش‌های مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز قابل‌تقدیر است.

وی بیان کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب از دیدگاه امام خمینی (ره) ایجاد تحول علمی و اسلامی در دانشگاه‌ها بود که این امر باعث خودباوری و اتکا به ظرفیت داخلی در عرصه‌های مختلف ازجمله دانش هسته‌ای ، پیشرفت‌های پزشکی و ... شد.

وی گفت: خودباوری در دانشگاه همیشه مورد تأکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده است و در این رابطه بیشترین هجمه دشمن و نفوذ فرهنگی و سیاسی آن‌ها بر این مسئله متمرکزشده است که خودباوری را از دانشگاه‌های ما بگیرند.

وی بیان کرد: سلب خودباوری در دانشگاه‌های ایران از دوره پهلوی اول شروع شد و در دوره پهلوی دوم به اوج خود رسید وآنها "ما نمی‌توانیم" را در دانشگاه و جامعه نهادینه کرده بودند.

وی گفت: مهم‌ترین دغدغه و مسئله روز ایران اسلامی بحث اقتصادی است و انتظار می‌رود دانشگاه‌های ما که در همه زمینه‌ها پیشتاز هستند با ارائه راهکارهای علمی برای حل مشکلات اقتصادی مردم گام بردارند.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی یک شعار راهبردی در کشور است و همه صاحب‌نظران بر این اعتقادند که تنها راه برون‌رفت از مشکلات کنونی اتکا به اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی دشمن با شناسایی ضعف اقتصادی کشور و اعمال تحریم‌های فلج‌کننده درصدد است مردم را به شورش وا‌دارد که بر مسئولان است باتدبیر اقتصاد مقاومتی مشکلات را حل کنند.

در این دیدار علاوه بر ریاست دانشگاه، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان ایلام، هیات رئیسه، جمعی از اساتید و کارکنان واحد ایلام حضور داشتند.

کد خبر: 901790

وب گردی

وب گردی