شهدای دیروز مقابله با تروریست‌ها دو بسیجی و یک پاسدار بودند

وزیر کشور با اشاره به انهدام یک تیم تروریستی که به کشور ورود پیدا کرده بود، گفت: در عملیات دیروز دو بسیجی و یک پاسدار شهید شدند.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، امروز(یکشنبه 8 بهمن‌ماه) در حاشیه پنجمین جلسه مشترک شوراى توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور، با اشاره به انهدام تیم تروریستی که به کشور ورود پیدا کرده بود، اظهار داشت: نیروهای سپاه و وزارت اطلاعات، از قبل نسبت به این موضوع اطلاعات داشتند.

وی با بیان اینکه در حوزه امنیتی به کمک مردم و هوشیاری نیروهای امنیتی توانستیم کنترل خوبی داشته باشیم، اظهار داشت: همیشه به اطلاعات مردم در این مورد نیاز داریم.

رحمانی فضلی افزود: در عملیات دیروز دو بسیجی و یک پاسدار شهید شدند.

وزیر کشور در پاسخ به سؤالی در مورد تعطیلی ادارات در تهران با توجّه به بارش برف اظهار داشت: در این مورد چیزی نشنیده‌ام.

رحمانی فضلی در مورد مصوبات پنجمین جلسه شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور گفت: برگزاری شورای توسعه شرق و غرب کشور مصوبه شورای عالی امنیت ملی است، ما 3 مصوبه در حوزه های مرزی شامل کارگروه ویژه مرز، شورای توسعه شرق و غرب داریم که در سالهای اخیر با رویکرد توسعه با تکیه بر مسائل امنیتی دو شورای توسعه شرق و غرب با یکدیگر ادغام شدند.

وی در ادامه افزود: در مناطق مرزی با دو ضعف عدم توسعه و توجه به اهمیت امنیت مواجه هستیم که لازم است به این دو مقوله توجه خاصی شود به همین منظور شورای عالی امنیت ملی از 10 سال قبل تصویب کرده که این شوراهای توسعه برگزار شود.

وزیر کشور تصیح کرد: در دوره جدید بحث توسعه را از حوزه امنیتی به حوزه اقتصادی و توسعه ای با رویکرد تقویت این مسئله انتقال داده ایم زیرا باید همه جوانب سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در امر توسعه دیده شود.

رحمانی فضلی بیان کرد: مقرر شد استانهایی که شامل این حوزه می شوند از جمله استانهای کردستان، آذربایجان غربی، ایلام، لرستان، خراسان جنوبی، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و ... طرح و سند توسعه استانی داشته باشند که در قالب آن سند توسعه هم همکاری و همگرایی میان دستگاه ها باشد و هم اولویت بندی در انجام برنامه ها باشد و هم توجه بیشتری در سطح ملی به این استانها صورت بگیرد.

در این شورا نیز 4 کمیته فعال هستند که کارهای خود را انجام و گزارش عملکرد خود را ارائه می کنند لذا قرار شد این جلسه را ماهانه برگزار کنیم

رحمانی فضلی با بیان اینکه مصوبات جلسه شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور به دولت ارائه خواهد شد، گفت: هرکدام از این مصوبات لازم باشد در دولت تصمیم گیری می شود و هرکدام که نیازمند باشد رئیس جمهوری با اختیاراتی که دارند دستور می دهند تا انشالله مصوبات پیگیری شود.

وی ادامه داد: این شورا، شورایی جامع است که نمایندگانی از قوه مقننه، قوه قضاییه، نیروهای انتظامی، امنیتی و نظامی حضور دارند که امیداوریم تصمیمات این شورا برای مناطق مرزی موجب خیر و برکت باشد.

وزیر کشور گفت: تصمیمات این شورا به دلیل اهمیت آن خارج از نوبت در دستور کار صحن دولت قرار می گیرد.

منبع: فارس

۳۰۴

کد خبر: 901830

وب گردی

وب گردی