هدایت یارانه‌ها به سمت اقشار ضعیف از نقاط قوت لایحه بودجه است

نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به عدالت مالیاتی و اصلاح مالیات پلکانی حقوق کارکنان از نقاط قوت لایحه بودجه سال 97 است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، جمشید جعفرپور نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز شیکشنبه 8 بهمن پارلمان و در موافقت با کلیات لایحه بودجه 97 گفت: دغدغه مشترک موافقان و مخالفان لایحه دسترسی به بودجه‌ای کارآمد است اما از مخالفان بودجه می‌پرسم که اگر بخواهند بودجه‌ای بنویسند چقدر با لایحه بودجه دولت متفاوت خواهد بود و اگر کلیات لایحه امروز رد شود و لایحه به کمیسیون باز گردد در بررسی مجدد، مصوبات این کمیسیون چقدر متفاوت از لایحه کنونی خواهد بود؟

وی با تاکید بر اینکه بودجه باید در جهت راهبرد برنامه‌های توسعه و احکام دائمی باشد، خاطرنشان کرد: اولویت‌های جاری کشور باید در لایحه بودجه ملاحظه شود و در کنار توجهی که به مسائل اقتصادی و اشتغال می‌شود مسائل فرهنگی نیز مورد توجه قرار گیرد.

جعفرپور توجه به عدالت مالیاتی و اصلاح مالیات پله‌کانی حقوق کارکنان را از نقاط قوت لایحه بودجه سال 97 خواند و با تصریح بر اینکه این لایحه به دنبال شفافیت مالی است، گفت: طرح تحول سلامت به شکلی مدیریت شده در لایحه بودجه مورد حمایت قرار گرفته شده است. علاوه بر آن میزان نظارت بر اعتبارات پرداخت شده به نهادهای عمومی نیز افزایش یافته است.

وی با یادآوری حذف حامل‌های انرژی در کمیسیون تلفیق بر ضرورت افزایش این قیمت‌ها برای گروه‌های پر مصرف در صحن علنی مجلس تأکید کرد و بیان داشت: هدایت یارانه‌ها به سمت اقشار ضعیف از نقاط قوت لایحه بودجه است.

نماینده لار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقویت بنیه دفاعی در لایحه بودجه 97 گفت: برای ما پس از گذشت این مدت از برجام ثابت شده است که مذاکرات و توافقات کفایت لازم را برای عرصه دفاعی کشور ندارد زیرا ما در جهان پرآشوب و بی‌نظمی هستیم که باید در آن به توان دفاعی خود به عنوان یک اولویت توجه کنیم.

کد خبر: 901835

وب گردی

وب گردی