مستشاران امریکایی با ارتش کرد به دنبال تجزیه سوریه هستند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران قویاً از تمامیت ارضی سوریه دفاع می کند، کما اینکه در طول سال های گذشته نیز یکی از اهداف دفاع از مردم و کشور سوریه بوده که در بخش هایی هم به نتیجه رسیده ایم.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز درباره حمله ترکیه به عفرین گفت : این اقدام ترکیه عکس العمل اقدامات آمریکایی هاست، در حقیقت آمریکایی ها بعد از اینکه از پروژه داعش مایوس شدند و با همپیمانان خود شکست خوردند با ارتش کردی 30 هزار نفری که از سوی مستشاران آمریکایی آموزش دیده اند، نسبت به تجزیه سوریه اقدام کنند.

وی افزود : آمریکایی ها در توطئه های خود در عراق و اقلیم شکست خوردند و امیدواریم در سوریه نیز با شکست مواجه شوند.

بروجردی خاطرنشان کرد : جمهوری اسلامی ایران قویاً از تمامیت ارضی سوریه دفاع می کند، کما اینکه در طول سال های گذشته نیز یکی از اهداف دفاع از مردم و کشور سوریه بوده که در بخش هایی هم به نتیجه رسیده ایم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: آمریکا با این عملکرد خود نشان داد همچنان از تروریست و ایجاد ناامنی و تجزیه کشورها حمایت می کند هرچند معتقدیم به نتیجه نخواهد رسید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت : تلاش مذبوحانه ترامپ برای ارائه چهره واقعی نوعی آب در هاون کوبیدن است.

وی افزود: در سفر بروکسل که به دعوت پارلمان اروپا و با حضور 12 نماینده از کشورهای مختلف از جمله اروپایی انجام گرفته بود و روز گذشته به پایان رسید، دید مثبتی نسبت به آمریکا و ترامپ حتی در بین نمایندگان اروپایی ندیدم.

بروجردی گفت: انتقاد به عملکرد ترامپ و سیاست داخلی و منطقه ای وی به امری فراگیر تبدیل شده بنابراین آن ها تلاش می کنند با تاثیرپذیری از رژیم صهیونیست چهره منفی از ایران را ترسیم کنند در واقع این سناریو برگرفته از پروژه مثلث وار اسرائیل، آمریکا و عربستان است.

وی درباره اقدام سپاه پاسداران در برخورد با گروه های تروریستی در غرب کشور بیان داشت: تلاش این گروه ها در طول سال های گذشته با هدف نفوذ در داخل کشورمان است در واقع به گروه هایی ماموریت می دهند که به طور ویژه داعش در این زمینه فعال است؛ البته از این نمونه اقدامات سپاه پاسداران بسیار است که توانسته اند موفق شوند، البته وزارت اطلاعات و نیروهای مرزی نیز موفقیت هایی در این خصوص کسب کردند.

بروجردی گفت: این چالش را با توجه به بحران های حاضر در منطقه در آینده نیز خواهیم داشت اما این گروه های تروریستی نتوانستند اقدامی انجام دهند و سپاه پاسداران با موفقیت عملیات آن ها را خنثی کرد.

وی درباره بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس از زندان اوین نیز اظهار داشت: بنده و رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قرار بود از زندان اوین بازدیدی داشته باشیم اما بعد از اینکه رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی این مسئولیت را متقبل شد تیم بازدید تغییر کرد، بنابراین آقای برومندی از هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، آقای نانواکناری رئیس کمیته امنیت کمیسیون، آقای وکیلی از هیات رئیسه مجلس به همراه نمایندگانی از کمیسیون بهداشت از زندان اوین بازدید خواهند کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این هیات به ریاست آقای ملکشاهی از زندان اوین بازدید خواهد کرد البته قرار امروز به دلیل شرایط جوی کنسل شد و به احتمال این بازدید فردا دوشنبه صورت خواهد گرفت.

کد خبر: 901839

وب گردی

وب گردی