انضباط، اطلاعات و کشف محوری، سه رویکرد اساسی در پلیس پایتخت است

رئیس پلیس پایتخت گفت: سعی کرده ایم که با سه رویکرد انضباط محوری، اطلاعات محوری و کشف محوری، علاوه بر رضایت شهروندان، به اهداف پلیس نیز دست پیدا کنیم.

به گزارش ایسکانیوز سردار رحیمی در همایش قرارگاه یاسر که با حضور بازرسان و ناظران ناجا، برگزار شد، ضمن ارایه خلاصه گزارشی در خصوص عملکرد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، گفت: سعی کرده ایم که با سه رویکرد انضباط محوری، اطلاعات محوری و کشف محوری، علاوه بر رضایت شهروندان به اهداف پلیس نیز دست پیدا کنیم.

این مقام ارشد انتظامی، در تشریح عملکرد پلیس پایتخت، به اقدامات پلیس های تخصصی و یگان های ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با اشراف اطلاعاتی کامل تمام برنامه های اجرایی در حوزه استحفاظی پلیس پایتخت را برآورده کرده ایم و با برنامه های تعیین شده بر ناهنجاری ها و مجرمان اشراف داریم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در ادامه با اشاره به اقدامات پلیس امنیت عمومی در عرصه وظایف خود، افزود: با اشراف بی نظیری که پلیس امنیت در بخش های مختلف وظایف خود دارد، توانسته ایم اتفاقات را در کمترین زمان ممکن پیش بینی کرده و با اقتدار کامل وارد عمل شده و بر آنها فائق آئیم.

وی همچنین از به کارگیری ۸۰ درصد نیروی انسانی پلیس پیشگیری در بخش های عملیاتی اشاره کرد و عنوان داشت: تلاش داریم که سه فاکتور انضباط، اطلاعات و کشف محوری، را در پلیس پایتخت جاری نمائیم.

سردار رحیمی، با تاکید بر کلام مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، گفت: امروزه اجرای طرح های رعد مصداق بارز کلام ایشان است و به نقطه اتکایی برای پلیس در بخش پیشگیری بدل شده است، چرا که هر بار طرح رعد اجرا می شود، ده ها تن از سارقان، مالخران، خرده فروشان مواد مخدر، قاچاقچیان و معتادان دستگیر و جمع آوری شده و بخش های مختلف شهر تهران از لوث وجود جرم و مجرمان پاکسازی می شود.

رئیس پلیس پایتخت، دقت نظر و توجه به حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع را یکی دیگر از اقدامات مهم پلیس پایتخت برشمرد و اظهار داشت: رعایت حقوق شهروندی از سوی بازرسی پلیس پایتخت به صورت جدی در حال پیگیری است تا حقوقی از شهروندان در مراجعه به یگان های مختلف ضایع نشود و مراجعان در حد تراز پلیس جمهوری اسلامی مورد تکریم قرار گیرند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، همچنین با اشاره به عملیات چند روز گذشته پلیس آگاهی تهران بزرگ در دستگیری سارقان طلافروشی در تهران، گفت: این اقدام با دلاوری و اشراف کامل اطلاعاتی همکارن پلیس آگاهی انجام شد که نشان از افتدار و اشراف پلیس پایتخت بر مجرمان دارد.

وی همچنین به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در بحث برخوردبا قاچاقچیان، خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر اشاره کرد و افزود: با تشکیل و آغاز به کار گروه ضربت پلیس مبارزه با مواد مخدر شاهد کاهش حضور معتادان در بزرگراه ها و زیر پل های تهران و همچنین شاهد کاهش وقوع جرم و افزایش قابل توجه کشفیات مواد مخدر هستیم.

رئیس پلیس تهران، در ادامه با اشاره به اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بیان داشت: یکی از افتخارات پلیس پایتخت این است که علیرغم ازدیاد خودرو، ماموریت های پلیس راهور چنان با اقتدار و مدبرانه اجرا می شود که کمترین دغدغه را برای شهروندان به وجود می آورد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان، به حرکت رو به رشد پلیس پایتخت در تمامی زمینه ها، تاکید کرد و گفت: با توجه به این که پیچیدگی جرم، ترافیک و سایر معضلات اجتماعی و انتظامی در تهران بیش از سایر استان ها است، اما با این اوصاف تلاش کردیم که هم رضایت شهروندان و هم رضایت خداوند متعال را به دست آوریم و امیدواریم با ارایه بهترین خدمات انتظامی و اجتماعی، امنیت پایدار را برای شهروندان به ارمغان بیاوریم.

مهر

700

کد خبر: 901928

وب گردی

وب گردی