قیمت نفت اندکی افت کرد/ بازار همچنان قدرتمند است

روز دوشنبه با اوج گرفتن تولید نفت در آمریکای شمالی قیمت‌های نفت تاحدودی افت کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ روز دوشنبه با اوج گرفتن تولید نفت در آمریکای شمالی قیمت‌های نفت افت کرد.

علی‌رغم بالا رفتن تولید آمریکای شمالی، معامله گران نفت می‌گویند که به علت کاهش تولیدات اوپک و متحدان و رشد مداوم تقاضا، بازار در وضعیتی خوب و پشتیبانی‌شده قرار دارد.

امروز در ساعت ۱۱:۴۰ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، همچنان بالای ۷۰ دلار باقی ماند، اما با ۱۹ سنت افت نسبت به قیمت بسته شده قبلی به ۷۰.۳۴ دلار رسید.

نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، با ۵ سنت افزایش به ۶۶.۱۹ دلار برای هر بشکه رسید.

علی‌رغم حال‌وهوای قدرتمند و روبه رشد بازار، تحلیل‌گران می‌گویند بازار تحت فشار افزایش تولیدات در آمریکای شمالی قرار دارد.

تولید نفت آمریکا از اواسط ۲۰۱۶ تا کنون بیش از ۱۷ درصد رشد کرده است و در نیمه ژانویه امسال به ۹.۸۸ میلیون بشکه در روز رسیده است.

انتظار می‌رود به زودی تولید این کشور از مرز ۱۰ میلیون بشکه در روز هم عبور کند.

طبق اعلام شرکت خدمات انرژی بیکر هیوگز وابسته به جنرال الکتریک، شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته گذشته ۱۲ حلقه چاه جدید را به چاه‌های تحت حفاری خود اضافه کردند و میزان کل آنها را به ۷۵۹ حلقه چاه رساندند.

همین حالا تولید نفت آمریکا با تولید بزرگترین صادرکننده اوپک، عربستان سعودی، برابری می‌کند. در جهان تنها روسیه با متوسط ۱۰.۹۸ میلیون بشکه در روز تولید بیشتری دارد.

همچنین نشانه‌هایی مبنی بر این وجود دارد که تولید نفت کانادا هم، که در حال حاظر ۳۳۵۰۰۰ بشکه در روز است، با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بخش نفت شیل این کشور، رشد خواهد کرد.

منبع: مهر

401

کد خبر: 902058

وب گردی

وب گردی