اسکان بیش از 400 بی خانمان شب­های یخ زده تهران در مددسرای منطقه 13/ جامانده ها از گرمخانه در اتوبوس های گرم بخوابند

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 13 از اسکان بیش از 400 بی خانمان طی سه شب در مددسرا و گرمخانه شهید دوران منطقه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ابراهیمی سوته در تشریح روند ساماندهی افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب­های محدوده منطقه در پی بارش برف و کاهش محسوس دما گفت: با شروع بارش برف و کاهش محسوس دما، فعالیت برای ساماندهی افراد بی‌خانمان سطح منطقه آغاز شد، بطوریکه گشت شبانه‌روزی توسط اداره خدمات اجتماعی معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه در سطح محلات مشغول فعالیت هستند و افراد بی‌خانمان را به مددسرای شهید دوران منتقل می‌کنند.

وی در خصوص خدمات رسانی مددسرای شهید دوران اظهار داشت: در روزهای عادی افراد می‌توانند تا ساعت ۸ صبح در مددسراها حضور داشته باشند، اما طی سه روز گذشته شاهد بارش برف و سرمای شدید بوده‌ایم. این افراد می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته در مددسراها حضور داشته باشند که بی‌تردید حضور ۲۴ ساعته این افراد مستلزم ارائه برخی خدمات خوراک، پوشاک و درمانی و دارویی است.

معاون شهردار منطقه 13 تاکید کرد: ظرف هفته جاری با کاهش چشمگیر دما، خدمات درمانی، دارویی، استحمام و وعده‌های غذای گرم در اختیار بی‌خانمان‌ها قرار گرفته است و شهروندان در صورت مشاهده این افراد در سطح شهر می‌توانند با تماس با سامانه ۱۳۷ مراتب را اعلام کنند.

برخی از اتوبوس ها تا صبح بخاری‌آنها روشن است و افرادی که به هر دلیلی از ورود به مددسراها خودداری می‌کنند می‌توانند در این اتوبوس‌ها که وسیله گرمایشی دارند و وعده غذای گرم درآنها داده می‌شود، شب را به صبح برسانند

ابراهیمی سوته در عین حال به استقرار اتوبوس های سیار در سطح منطقه اشاره کرد و افزود: این اتوبوس ها تا صبح بخاری‌آنها روشن است و افرادی که به هر دلیلی از ورود به مددسراها خودداری می‌کنند می‌توانند در این اتوبوس‌ها که وسیله گرمایشی دارند و وعده غذای گرم درآنها داده می‌شود، شب را به صبح برسانند.

گفتنی است مددسرای شهید دوران منطقه 13 در اتوبان شهید دوران- بعد از پمپ گاز- روبروی پلیس راهور- جنب اتوبان یاسینی قرار دارد.

کد خبر: 902170

وب گردی

وب گردی