اولین اظهارات امام جمعه تبریز در توضیح برداشتن نرده‌های میان مردم و مسئولین/ضرورتی به وجود فاصله نیست/تشکر از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در توضیح برداشتن نرده‌های داخل مصلی صف "مسئولان" را از "مردم" گفت:ضرورت ندارد که میان مردم و مسوولین فاصله ای وجود داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمّدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در توضیح برداشتن نرده‌هایی که در داخل مصلی صف "مسئولان" را از "مردم" در نماز جمعه جدا می‌کرد در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در دوره ای از انقلاب تهدیدات دشمنان باعث شده بود تا از نظر حفاظتی و امنیتی در مصلی ها و محل برگزاری نماز جمعه ها مسایلی را رعایت کنند که الحمدالله در حال حاضر امنیت در کشور برقرار است و اینگونه موانع لازم نیست.

وی ادامه داد: ائمه جمعه محترم مراکز استان ها و شهرستان ها همیشه تاکید دارند که اگر از نظر شورای تامین استان ها و دست اندرکاران مسائل حفاظتی مشکل نداشته باشد ضرورت ندارد که میان مردم و مسوولین فاصله ای وجود داشته باشد.

امام جمعه تبریز گفت: تمام ائمه جمعه از اول با این حرکت موافق بوده و هستند این موضوع یکسری مسائل حفاظتی را به دنبال داشت که در حال حاضر مسوولین تامین و حفاظت ها با هماهنگی که با ستادهای نماز جمعه با ائمه جمعه دارند، در برخی از شهرهای دیگر هم شنیده ام که این اقدام صورت گرفته و امیدواریم که این موضوع در روحیه مردم اثر خوبی داشته باشد.

امام جمعه یک شهر مسوول امور فرهنگی و معنوی آن شهر است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در رابطه با ویژگی های یک امام جمعه برای برقراری بیشتر با مردم، اظهار داشت: امام جمعه یک شهر مسوول امور فرهنگی و امور معنوی آن شهر است؛ زمانی مقام معظم رهبری فرمودند نماز جمعه ها قرارگاه فرهنگی هر شهر است، کسانی که مسوولیت قرارگاه فرهنگی شهرها را بر عهده می گیرند برای پیشبرد اهداف فرهنگی باید با مردم ارتباط داشته باشند.

امام جمعه باید مانند یک پدر خانواده باشد

وی با بیان این که امام جمعه باید مانند پدر خانواده باشد، ادامه داد: امام جمعه باید تمام اقشار مختلف مردم را از نظر معنوی، فرهنگی و هر کاری که یک روحانی وظیفه اش است در یک مسجد، روستا، یک محله، یک خیابان انجام دهد را اجرا کند.

سیدمحمدعلی آل هاشم افزود: در واقع امام جمعه هر شهر وظیفه دارد تا وظیفه طلبگی خود را در آن شهر انجام دهد.

تشکر امام جمعه تبریز از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی

امام جمعه تبریز در واکنش به حکم دکتر رهبر برای انتصاب ائمه جمعه استان ها در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: من از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی دکتر فرهاد رهبر به دلیل این اقدام شایسته شان تقدیر و تشکل می کنم.

وی تصریح کرد: حضور ائمه جمعه مراکز استان ها و استانداران در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد همدلی، صفا و صمیمیت در میان مسوولین استان و پیشرفت امور فرهنگی در دانشگاه ها قطعا موثر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم این اقدام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی باعث پیشرفت امور علمی و فرهنگی دانشگاه شود.

901/900

کد خبر: 902195

وب گردی

وب گردی