تهران-ایسکانیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس نهم شورای اسلامی از لزوم پاسخگوی مسئولان دولت دهم به شکایت تولید کنندگان از اجرای نادرست قانون هدفمندی یارانه ها خبر داد و گفت: پرونده شکایت تولید کنندگان، صنعت گران و کشاورزان از مجریان قانون هدفمندی یارانه ها در کمیسیون اصل 90 تکمیل شده و مسئولان دولت دهم باید پاسخگو باشند.

داوود محمدی در گفتگو با ایسکانیوز همچنین تاکید کرد: طبق قانون هدفمندی یارانه ها قرار بود 30 درصد از درآمدهای حاصل از این قانون به بخش تولید اختصاص یابد. اما عملا این اتفاق نیفتاد و بخش تولید با خسارت های زیادی مواجه شد.

وی در ادمه خاطرنشان کرد: تولید گران و صنعت گران مدعی هستند که عدم اختصاص این سهم 30 درصدی باعث شده که آنها متضرر شوند و خسارت های جبران ناپذیری را متحمل شوند.

این نماینده مجلس همچنین گفت: افزایش قیمت سوخت در قانون هدفمندی یارانه ها تاثیر زیادی در تولید داشته که می بایست با اختصاص این سهم 30 درصدی بخشی از آن جبران می شد، اما عملا این اتفاق نیفتاد و امروز در بخش تولید با مشکلات زیادی مواجه شده ایم.

وی با بیان اینکه مسئولان دولت دهم باید پاسخگوی ضرر و خسارت در عرصه تولید باشند توضیح داد: پرونده شکایت تولید گران از اجرای نادرست قانون هدفمندی یارانه ها تکمیل شده و در اختیار مراجع قضایی قرار خواهد گرفت.

محمدی در پاسخ به اینکه رئیس دولت دهم دادگاه دیگری در پنجم آذرماه سال گذشته داشته که در آن حضور نیافته و به زمان دیگری هم موکول نشده است، توضیح داد: کمیسیون اصل 90 در این زمینه نقشی ندارد و تنها می توانیم گزارش های شکایات را بررسی و در اختیار دستگاه قضایی قرار دهیم.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین گفت: به دنبال این هستیم که ضمانت های اجرایی در اختیار کمیسیون اصل 90 قرار بگیرد که در صورت رسیدن به جرم توان مقابله با آن و رسیدگی به پرونده های قضایی را نیز داشته باشیم.
کد خبر: 90229

وب گردی

وب گردی