فراخوان اولین اجلاس «هم‌اندیشی با متخصصان علوم آب و محیط‌ زیست»

وزارت نیرو در نظر دارد با هدف پی‌ریزی زمینه‌های تعامل مؤثر و مستمر وزارت نیرو و مدیریت بخش آب کشور با متخصصان این حوزه، اولین اجلاس «هم‌اندیشی با متخصصان علوم آب و محیط‌زیست» را برگزار نماید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ وضعیت مدیریت منابع آب و محیط‌زیست کشور به‌ گونه‌ای است که ضرورت دارد همه متخصصان بالاخص جامعه دانشگاهی کشور برای بررسی، ارائه راهکارها و اجرای آن‌ها به منظور تعدیل مشکلات و گشودن چشم‌انداز روشنی برای آینده مشارکت کنند. این مهم با توجه به ضرورت «تغییر رویکرد» در مدیریت منابع آب، اهمیتی دوچندان می‌یابد.

بدین منظور وزارت نیرو در نظر دارد با هدف پی‌ریزی زمینه‌های تعامل مؤثر و مستمر وزارت نیرو و مدیریت بخش آب کشور با متخصصان این حوزه، اولین اجلاس «هم‌اندیشی با متخصصان علوم آب و محیط‌زیست» را برگزار نماید.

این اجلاس در تلاش برای ایجاد پشتوانه فکری و علمی برای صنعت آب کشور در هر دو بخش آب و محیط‌زیست، بیان دیدگاه‌های وزیر نیرو برای دوران جدید حکمرانی و مدیریت منابع آب کشور و بیان دیدگاه‌ها، ایده‌ها و طرح‌های دانشگاهیان و متخصصان آب و محیط‌زیست کشور برای تحقق حکمرانی خوب منابع آب، و موفقیت در مدیریت توأمان عرضه و تقاضای آب است.

توسعه همکاری‌های اجرایی میان متخصصان آب و محیط‌زیست کشور و وزارت نیرو، ایجاد سرمایه اجتماعی در میان اساتید، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان باانگیزه و دغدغه‌مند کشور در حوزه آب و محیط‌زیست و زمینه‌سازی برای ایجاد تغییرات در رویکردها و جهت‌های اجرایی مدیریت منابع آب و محیط‌زیست کشور و همچنین کمک به تشکیل شبکه‌ای از متخصصان آب و محیط‌زیست که به طرق مختلف و در زمینه‌های گوناگون، پشتوانه فکری و اجتماعی مدیریت منابع آب کشور باشند از دیگر اهدافی است که برای برگزاری این اجلاس در نظر گرفته شده است.

محورهای تخصصی این اجلاس نیز در چهار بسته موضوعی ارزیابی منابع آب کشور، مدیریت یکپارچه و جامع‌نگر، اقتصاد و حقوق آب و جهت گیری‌های توسعه بهره برداری از منابع آب متناسب با توان اکولوژیک سرزمین دسته‌بندی شده است.

براین اساس وزارت نیرو از همه متخصصان علوم آب و محیط زیست دعوت می‌کند دیدگاه‌های خود درباره سیاست‌های آب کشور، انتقادها و راهکارهای اجرایی کردن برنامه وزیر نیرو و پیشنهادات خود را در قالب محورهای فوق حداکثر تا تاریخ 25 بهمن به دبیرخانه اجلاس ارسال نمایند.

اساتید و متخصصان علوم آب و محیط زیست علاقمند به مشارکت در این اجلاس می‌توانند با مراجعه به سایت http://www.moe.gov.ir و تکمیل فرم مربوطه برای حضور در این برنامه اعلام آمادگی نمایند. همچنین پست الکترونیک مربوط به دبیرخانه اجلاس ejlas@moe.gov.ir است.

402

کد خبر: 902294

وب گردی

وب گردی