بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد اسلامی

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجو هر زمان که بخواهد برگردد، به واحد مربوطه مراجعه می‌کند و کمیسیون موارد خاص و معاونت آموزشی درخواست او را بررسی می‌کنند و هر وقت اجازه بازگشت بدهند، دانشجو می‌تواند از ترم بعد به دانشگاه برگردد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر امیررضا شاهانی درباره چگونگی بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد سعی می‌کند سازوکار بازگشت به تحصیل را تسهیل کند ولی دستورالعمل‌ها باید رعایت شود. اگر فردی که درسش را مثلا برای بیش از 5 سال رها کرده باشد، باید واحدهای گذرانده را با درس‌های جدید تطبیق دهد و اگر لازم شد باید دوباره همان عناوین درسی را بگذراند.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجو هر زمان که بخواهد برگردد، به واحد مربوطه مراجعه می‌کند و کمیسیون موارد خاص و معاونت آموزشی درخواست او را بررسی می‌کنند و هر وقت اجازه بازگشت بدهند، دانشجو می‌تواند از ترم بعد به دانشگاه برگردد. بازه زمانی خاصی را برای بازگشت به تحصیل تعریف نکرده‌ایم ولی در دستور‌العمل، بازگشت همان 5 سال است، یعنی اگر بیش از 5 سال باشد باید واحدها تطبیق داده شود.

وی تاکید کرد: از مدتی که دانشجو درسش را رها کرده تا‌کنون، برخی از رشته‌ها و درس‌ها از سوی شورای گسترش تغییر کرده است، که باید واحدها تطبیق داده شود تا ببینیم به کدام رشته نزدیک‌تر است و برخی درس‌ها هم منسوخ شده‌اند که آنها دیگر در واحدهای گذرانده دانشجو تاثیری ندارد و باید در برخی از سرفصل‌ها همه دروس را ابتدا تا انتها بگذراند.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی درباره بازگشت به تحصیل دانشجویان علوم پزشکی گفت: این دانشجویان باید به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در این زمینه مراجعه کنند، اگر بخشنامه‌ای در این زمینه از سوی وزارت بهداشت وجود نداشته باشند می‌توانند به همین دستورالعمل استناد کنند.

دکتر شاهانی همچنین در پاسخ به اینکه آیا این دستورالعمل شامل حال دانشجویانی که رسماً نامه‌ نوشته‌اند و انصراف داده‌اند نیز می‌شود، گفت: کمیسیون موارد خاص در این باره تصمیم می‌گیرد.

دکتر فرهاد ادهمی، مدیرکل توسعه آموزش پزشکی علوم پزشکی و امور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز با تایید دستورالعمل وزارت بهداشت در زمینه بازگشت دانشجوی انصرافی رشته‌های علوم پزشکی گفت: دانشجویان انصرافی که تسویه حساب نکرده باشند و بیشتر از دو نیم‌سال از انصراف آنها نگذشته باشد، می‌توانند به تحصیل بازگردند البته این منوط به موافقت کمیسیون موارد خاص حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی ادامه داد: اگر دانشجویی بیمار بوده باشد، می‌تواند تا چهار نمیسال بعد به تحصیل بازگردد البته این هم بستگی به موافقت کمیسیون پزشکی و کمیسیون موارد خاص حوزه علوم پزشکی دارد. اما اگر دانشجویی نامه انصراف داده و تسویه کرده باشد، دیگر امکان بازگشت ندارد.

منبع: آنا

204

کد خبر: 902339

وب گردی

وب گردی