اجرای طرح تعاون در سازمان سما /راه اندازی موسسه زبان آزاد سما در استان تهران

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: در سیاست گذاری گسترش واحدهای سما، منطبق با سند تحول آموزش و پرورش، دانشجویان رشته های علوم تربیتی و علوم ورزشی می توانند دوره های کاروزی خود را در سما بگذرانند.

به گزارش ایسکانیوز ، دکتر محمد مهدی طهرانچی عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی در شورای استان تهران با بیان اینکه توسعه سما یک الزام برای دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: سازمان سما این ویژگی را دارد که به صورت یک منظومه تحصیلی از پیش دبستانی تا دکتری در کنار دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت کند.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید براجرای"طرح تعاون"حوزه آموزشی دانشگاه، افزود: گروههای آموزشی باید با استادان معرفی شده از سوی دیگر واحدها همکاری کامل داشته باشند و از استادان طرح تعاون استفاده کنند و این طرح برای سما هم قابل اجراست.

دکتر طهرانچی با تاکید بر احیای دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک عنصر فعال و سرمایه عظیم فرهنگی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در تهران می تواند بازوی فکری سازمان سما باشد.

وی گفت: در سیاست گذاری گسترش واحدهای سما، منطبق با سند تحول آموزش و پرورش، دانشجویان رشته های علوم تربیتی و علوم ورزشی می توانند دوره های کاروزی خود را در سما بگذرانند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از قابلیت برند سازمان سما خبر داد و گفت: سازمان سما به عنوان یک آموزشگاه آزاد آموزشی، پتانسیل تبدیل شدن به یک برند در آموزشهای آزاد را دارد که از جمله آن می توان به آموزش زبانهای مختلف خارجه اشاره کرد. در این طرح دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن استادان مجرب می تواند موسسه زبان آزاد سما را در استان تهران راه اندازی کند.

دکتر طهرانچی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر آراستگی نیروی انسانی و ایجاد امنیت در فضای دانشگاه گفت: ازنگاه دانشجو، دانشگاه محل کسب فضائل است و آراستگی محیط، آراستگی نیروی انسانی در رفتار اجتماعی یکی از این فضایل به شمار می رود و محیط دانشگاه باید محل مناسب علمی، اجتماعی و فرهنگی برای کسانی باشد که در آن فعالیت دارند.

مدیریت واحد بیانگر عدم وجود فاصله بین سما ودانشگاه آزاد اسلامی است

دکتر علیرضا منظری توکلی معاون دانشگاه و سرپرست سازمان سما در جمع روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه فاصله سما و دانشگاه از بین رفت، اظهارکرد: سازمان سما در کنار دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک مجموعه علمی در ترویج فکر، دیدگاه، انسان سازی وتربیت نیروی کار ماهر با گسترش و ارتقای واحدهای سما به پیش می روند.

وی با بیان اینکه برای توسعه آموزش های فنی حرفه ای و مهارتی دغدغه ای برای کل کشور وجود دارد، گفت: دانشگاه باید به آموزش و پرورش در جهت گسترش آموزش های فنی و حرفه ای ومهارتی یاری رساند و در این راستا سازمان سما ازطریق هنرستان فنی‌و‌حرفه‌ای و رشته‌های متناسب با نیاز روز در پی گسترش آموزش‌های مهارتی و فنی‌و‌حرفه‌ای می باشد که دانشگاه می تواند با پتانسیل هایی که دارد ما را یاری کند.

منظری افزود: درکشورهای توسعه یافته 25 درصد افراد به دانشگاه راه می یابند و ۷۵ درصداز طریق آموزشهای فنی وحرفه ای ومهارتی وارد بازار کار می شوند، ولی در کشور ما که جزء کشورهای در حال توسعه است وضعیت بر عکس است و تورم نیروی تحصیلکرده بیکار رو به افزایش است.

وی با تاکید بر اینکه باید دانش آموزان را به سمت مدارس فنی و حرفه ای هدایت کنیم، افزود: تا پایان برنامه ششم دانشگاه باید به آموزش و پرورش در جهت گسترش آموزش های فنی و حرفه ای یاری رساند.

وی با بیان اینکه فاصله سما و دانشگاه از بین رفت، اظهار کرد: خوشبختانه با یک مدیریت یکپارچه، سما در کنار دانشگاه قرار دارد و دیگر فاصله ای بین آنها نیست. در این میان فرصت دیگرموج جدید جمیعت دانش آموزی است که با همکاری دانشگاه می توانیم مدارس سما را گسترش دهیم.

در ادامه این جلسه روسای واحدها به بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات مختلف آموزشی از جمله همکاری با سازمان سما پرداختند

منبع:روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی

204

کد خبر: 902389

وب گردی

وب گردی