«سوءتفاهم» یک اثر پر چهره از احمدرضا معتمدی

فیلم سینمایی «سوءتفاهم» هفتمین ساخته سینمایی احمدرضا معتمدی بعد از فیلم های «هبوط»، «زشت و زیبا»، « دیوانه‌ای از قفس پرید»، «قاعده بازی»، «آلزایمر» و «راه رفتن روی سیم» مانند ساخته های قبلی این کارگردان اثری پر چهره محسوب می شود.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی «سوءتفاهم» هفتمین ساخته سینمایی احمدرضا معتمدی بعد از فیلم های «هبوط»، «زشت و زیبا»، « دیوانه‌ای از قفس پرید»، «قاعده بازی»، «آلزایمر» و «راه رفتن روی سیم» است و مانند ساخته های قبلی این کارگردان اثری پر چهره محسوب می شود. حضور مریلا زارعی، هانیه توسلی، کامبیز دیرباز و پژمان جمشیدی در کنار بازیگرانی مثل اکبر عبدی و مهدی فخیم زاده، کنجکاوی علاقه مندان به سینما را برای اکران آن برانگیخته است.

سیمرغ بر دوش آقای کارگردان!

احمدرضا معتمدی، کارگردان فیلم «سوء تفاهم» که چهارمین حضور خود در جشنواره فیلم فجر را تجربه می کند، در سی و یکمین دوره این جشنواره موفق به نامزدی در بخش بهترین کارگردان و همچنین دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم برای فیلم «دیوانه ای از قفس پرید» شد.

مردان هزار چهره سینما، این بار در «سوءتفاهم»

اکبر عبدی، بازیگر پر سابقه سینما از اولین بازیگرانی بود که به «سوء تفاهم» پیوست. عبدی که در تیرماه 92، نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دریافت کرد، در تاریخ جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین نقش دوم مرد برای فیلم «مادر» ساخته مرحوم علی حاتمی و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم «خوابم می آد» ساخته رضا عطاران گردید.

مهدی فخیم زاده نیز از دیگر بازیگران این فیلم است که پیش از این مهمترین جوایز خود ازجشنواره فیلم فجر را نه در مقام بازیگر بلکه در مقام فیلمنامه نویس برای دو فیلم «شتاب زده» و «همسر» بدست آورده است. البته در دوازدهمین دوره جشنواره، برای بازی در فیلم «تاواریش»، مورد تقدیر هیات داوران قرار گرفت.

مریلا، هانیه، کامبیز و دیگران !

مریلا زارعی را می توان پرافتخارترین هنرمند در بین تیم بازیگران«سوءتفاهم» در جشنواره فیلم فجر دانست. زارعی 8 بار کاندید شدن در بخش های مختلف جشنواره فیلم فجر را تجربه کرده است. او با دریافت دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم های «شیار 143» و «زیر سقف دودی» و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل برای بازی در فیلم «سربازهای جمعه» ساخته مسعود کیمیایی، کارنامه حضور خود در جشنواره فیلم فجر را درخشان کرده است. وی همچنین دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم «کیفر» را نیز در ویترین افتخاراتش دارد.

هانیه توسلی دیگر بازیگر «سوء تفاهم» نیز از طلایی های جشنواره فیلم فجر است. توسلی پس از سه بار کاندید شدن در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره های فیلم فجر، بالاخره در سی و یکمین دوره این جشنواره موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم «دهلیز» ساخته بهروز شعیبی شد.

دیگر بازیگری که اولین تجربه حضور خود در آثار معتمدی را تجربه میکند، کامبیز دیرباز است. او نیز که نیمی از تجربه هنری خود را در فیلم ها و سریال های تلویزیونی اندوخته است، در سال 82 موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم سینمایی«دوئل» ساخته احمدرضا درویش شد.

کیوان و سارا؛ ستاره های پشت صحنه

کیوان مقدم و سارا سمیعی از پرافتخارترین ها در عرصه طراحی صحنه و لباس در جشنواره فیلم فجر هستند. هر دو هنرمند که افتخار حضور در بهترین فیلم بخش غیرانگلیسی زبان مراسم اسکار 2017 (فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی) را به عنوان طراح صحنه و طراح لباس در کارنامه دارند، در جشنواره فیلم فجر هم بارها نامزد دریافت سیمرغ شدند.

سارا سمیعی برای طراحی صحنه و لباس دو فیلم «فروشنده» و «گزارش یک جشن» نامزد دریافت سیمرغ جشنواره بین المللی فیلم فجر شد. وی امیدوار است که جدیدترین اثرش، مورد پسند مخاطبان و منتقدان سینما واقع گردد. دیگر پرافتخارِ فجر، در بین «سوءتفاهمی» ها کیوان مقدم است. او نیز سابقه همکاری با معتبرترین کارگردان های سینمای ایران نظیر اصغر فرهادی، پرویز شهبازی، بهرام توکلی و حمید نعمت الله را در کارنامه دارد، این بار در جدیدترین اثر احمدرضا معتمدی مسئولیت طراحی صحنه را بر عهده دارد. مقدم 11 بار موفق شده است نامزد بخش بهترین طراح صحنه و لباس جشنواره فیلم فجر گردد که تاکنون این نامزدی ها منجر به دریافت سیمرغ بلورین برای او نشده است.

طراحی لباس و صحنه فیلم «سوء تفاهم» از نقاط بسیار برجسته کار محسوب می شود که با رنگ بندی متناسب با جهان فیلم، ذهن تماشگر را آماده مواجهه با لایه های درونی فیلمنامه می کند و با جانمایی صحیح پرسوناژهای دکور، کمک شایانی به ظهور اهداف و جریانات ذهنی کارگردان نموده است.

و حالا، جشنواره 36 ...

در جشنواره های مختلف و در ساخت فیلم های گوناگون، همواره استفاده از چهره های مطرح سینمایی، در افزایش میزان فروش گیشه و همچنین جلب توجه اصحاب رسانه در ایام جشنواره نقش بسزایی داشته است. باید در انتظار بود تا مشخص شود «سوءتفاهم» چه دستاوردی را برای کارگردان و دیگر بازیگران و هنرمندان این پروژه به ارمغان خواهد آورد.

502

کد خبر: 902491

وب گردی

وب گردی