کارآمدی دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی غیر قابل انکار است

رئیس شورای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: کارآمدی دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی کشور کاملاً مشهود است و در مقایسه با مراکز آموزش دیگر وضعیت مطلوب‌تر را داراست.

دکتر بهروز خضری در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به وضعیت مطلوب آموزش دانشگاه آزاد اسلامی و به ویژه استان آذربایجان غربی گفت: تاکید بسیار مهمی در حوزه آموزش دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که در این راستا با برگزاری جلسات متعدد سعی در تحقق کیفیت آموزش مطلوب در شان دانشگاه و رسیدن به این امر مهم داریم.
وی افزود: با توجه به بررسی های صورت گرفته، دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی از لحاظ مالی و آموزشی نسبت به سایر دانشگاه ها در سطح بسیار مناسبی قرار دارد ولی از لحاظ تعداد دانشجویان در سطح متوسطی قرار داریم که امید است با برنامه ریزی های منظم گام های موثری در راستای جذب بیشتر دانشجو برداریم.
دکتر خضری با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آموزش عالی توانسته به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در بعد آموزش، تحقیقات، اشتغال، عمران و اقتصاد شرایط مطلوبی را در کشور ایجاد کرده و به همین دلیل باید جایگاه این نهاد آموزشی را در کشور قدر بدانیم.
وی افزود: این عملکرد و موفقیت شاید در ابتدای برای موسسان هم قابل تصور نبود اما با شرایطی که به وجود آمده دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آموزش عالی غیردولتی وضعیت به مراتب بهتری نسبت به رقبای خود دارد.
رئیس شورای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه ضروری است تمام واحد های دانشگاهی پتانسیل های خود را در حوزه های آموزشی به کار گیرند تصریح کرد: باید جایگاه علمی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به امکانات و اعضای هیات علمی فرهیخته که در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند در جامعه تبیین شود و از طریق به دنبال افزایش جذب دانشجو باشیم.
وی اذعان کرد: در شرایط فعلی با دو چالش کاهش داوطلبان ورود به آموزش عالی و توسعه آموزش عالی و ایجاد فضای رقابتی شدید بین واحدها و مراکز مختلف آموزش عالی در کشور مواجه هستیم و در این میان افزایش کیفیت آموزشی مهم‌ترین راه موفقیت در این فضای رقابتی است.
دکتر خضری خاطرنشان کرد: نگاه ما باید متناسب با فضای اشتغال حال حاضر کشور باشد و در کنار ایجاد رشته‌هایی با جذب حداکثری بالا باید به دنبال راهکارها و ایده‌هایی جدید برای جذب دانشجویان نخبه و با استعداد باشیم چون دانشگاه آزاد اسلامی از اعضای هیات علمی توانمند و با تجربه، فضای آموزشی مناسب و امکانات بسیار خوبی در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها بهره می‌برد.
وی با اشاره به اعتبار مدرک فارغ التحصیلان این دانشگاه گفت: مدرک این دانشگاه نسبت به سایر موسسات آموزشی و غیرانتفاعی در سطح بالاتری قرار دارد و به هیچ وجه قابل مقایسه با مراکز دیگر نیست.
خضری با اشاره به قرار گرفتن در ایام انتخاب واحد تصریح کرد: متاسفانه همه ساله در این ایام، مشکلاتی متوجه دانشجویان می‌شوند و ضروری است تمام واحد های دانشگاهی در این خصوص مطابق فرایند تعریف شده سازمان اقدان کنند.
وی بیان کرد: اگر انتخاب واحد فرایند قانونی خود را طی کند، طبیعتا مشکلی در این ایام برای دانشجویان و قسمت آموزشی پیش نمی آید ولی متاسفانه گاهی اوقات شاهد کم کاری در این حوزه هستیم که امیدواریم به زودی برنامه مناسبی برای رفع آن به وجود آید.

202

کد خبر: 902522

وب گردی

وب گردی