استفاده از آب‌های ژرف با رعایت استاندارهای زیست محیطی امکان‌پذیر است

وزیر نیرو گفت: امیدواریم در سال‌های آتی بتوانیم بخش اعظمی از مصارف شرب و صنعت خود را با رعایت استاندارهای زیست محیطی از آب‌های ژرف تامین کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رضا اردکانیان، وزیر نیرو ظهر امروز در ادامه بازدید خود از گروه مپنا در جمع مدیران ارشد این گروه با اشاره به لزوم حضور گروه مپنا در فناوری آب های ژرف، اظهار داشت: در حال حاضر کشورهای حاشیه خلیج فارس با رعایت استاندارهای زیست محیطی سالانه حدود 12 میلیارد مترمکعب از آب‌های ژرف خویش استفاده می‌کنند، ما نیز امیدواریم در سال های آتی بتوانیم بخش اعظمی از مصارف شرب و صنعت خود را با رعایت استاندارهای زیست محیطی از این طریق تامین کنیم.

وزیر نیرو تاکید کرد: امروز در دنیا بحث حفاظت محیط زیست و رعایت استاندارهای آن بسیار مهم و از شاخص‌های اساسی ارزیابی محصولات تولیدی شرکت‌های بزرگ صنعتی دنیا در صنایع مختلف است و گروه مپنا و صنعت برق کشور نیز باید در طرح‌های توسعه تولیدات خود این موارد را در اولویت داشته باشد.

اردکانیان در ادامه با اشاره به لزوم ارتباط تنگاتنگ صنعت با دانشگاه، گفت: تجربه دنیا نشان داده وجود ارتباط سیستماتیک بین دانشگاه و شرکت های صنعتی و تولیدی می تواند بسترساز کارآمدی هر دو باشد.

او در خصوص ظرفیت‌های بزرگ گروه مپنا گفت: انتخاب منابع انسانی شایسته بسیار حساس تر و مهم تر از شاخت یک تکنولوژی صرف است.
اردکانیان افزود: بر اساس گفته مدیران ارشد مپنا حدود یکصد هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این گروه کار می‌کنند، این گروه برای اینکه اشتغال خود را موثر کنند، باید با درجه خلوص بالاتری کار خود را ادامه دهند.

وزیر نیرو تصریح کرد: هر قدر نیروهای این مجموعه کیفی‌تر باشند، مطمئنا به نفع صنعت برق کشور و این گروه خواهد بود.

اردکانیان با بیان اینکه در قبال به کار نگرفتن اموری که برای آن سرمایه های سنگینی در کشور هزینه شده است، مسئول هستیم، تاکید کرد: در دوران پساتحریم رقبای خارجی می توانند با عنوان یک متغیر پیونده دهنده برای صنعت داخلی ما به ویژه گروه مپنا ظاهر شوند.

وزیر نیرو ادامه داد: در واقع وجود رقیب می تواند محرک ما برای پویایی و تحرک بیشتر در بازارهای روز دنیا در این صنعت باشد.

اردکانیان تصریح کرد: امیدواریم نمایندگی های اقتصادی ما در سفارتخانه ها فعال تر شده و با روش های نوین دنیا بازاریابی خوبی را برای پتانسیل ها و ظرفیت های داخلی در بازارهای خارجی فراهم آورند.

او در پایان با اشاره به لزوم تدوین برنامه های بلندمدت 20 ساله برای شرکت مپنا گفت: این مجموعه باید یک برنامه 20 ساله برای خود تهیه کند که معطوف به هدف گذاری های معین باشد؛ مطمئنا وجود چنین برنامه ای می تواند راهگشای افق های آینده این گروه برای حضور بیشتر و موثرتر در بازارهای داخلی و خارجی باشد.

402

کد خبر: 902534

وب گردی

وب گردی