شهرداری های ایلام به تامین اعتبارات عمرانی توجه کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: با توجه ویژه شهرداری ها به اعتبارات عمرانی بخش زیادی از مشکلات فرا روی عمران شهری برطرف میشود.

به گزارش ایسکانیوز، احمد کرمی عصر امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر ایلام، شهر را موجودی زنده و نیازمند برنامه ریزی دانست اظهار داشت: رشد سریع افقی و عمودی شهر ایلام سبب ایجاد مشکلاتی شده است؛ طراحی بافت مرکزی شهر ایلام بر اساس تراکم 106 نفر در هر هکتار بوده اما اکنون این تراکم به 160 نفر در هکتار رسیده است.

وی، حجم ورودی سالانه خودروها به استان ایلام را 16 هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: بیش از نصف این تعداد خودرو به شهر ایلام اضافه میشوند که برای رفع معضل ترافیک شهر ایلام باید چاره اندیشی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام یکی از راه های سرمایه گذاری در حوزه عمران شهری را بهره گیری از توان بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی، هدفگذاری، اجرا و سپس اطلاع رسانی در انجام پروژه های عمرانی مد نظر مسئولان و تصمیم گیران باشد.

وی افزود: آب و محیط زیست به عنوان دو اولویت ما که در برنامه ششم توسعه هم به آنها اشاره شده باید در شورا و شهرداری به آنها پرداخته شود.

کرمی، توجه ویژه به مصرف آب در فضای سبز شهری را به اعضای شورا توصیه کرد و گفت: با توجه به کم بارانی های اخیر باید جوانب مصرف رعایت و استفاده از پساب تصفیه خانه شهر ایلام مدیریت شود.

وی تصریح کرد: علیرغم گام های مثبت شهروندان برای بهبود سیما و منظر شهری، صدور تراکم های غیر مجاز سیما و منظر شهر را به هم ریخته است که شورای شهر باید تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در پایان خواستار توجه بیشتر شهرداری به اعتبارات عمرانی شد و خاطرنشان کرد: برای عملیاتی کردن تصمیمات مثبت شورای شهر که موجب رضایت مردم میشود، در کنار مجموعه شورا و شهرداری خواهیم بود.

اعضای شورای اسلامی شهر ایلام نیز در ابتدای این دیدار به طرح مسائلی همچون نواقص اجرای طرح جامع شهری، بهره برداری از کاخ فلاحتی، ایجاد پارک بانوان و دیگر مسائل فراروی شهر پرداختند.

901/900

کد خبر: 902550

وب گردی

وب گردی